فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه رابطه ارتباطات سازمانی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی

مبانی نظری و پیشینه رابطه ارتباطات سازمانی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 1682 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76
مبانی نظری و پیشینه رابطه ارتباطات سازمانی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1) مقدمه----------------------------------------------------------- 13

بخش اول ارتباطات سازمانی

2-2) تعاریف ارتباطات سازمانی---------------------------------------------- 16

2-3 )سیر تحول ارتباطات سازمانی---------------------------------------------17

2-4) اهمیت ارتباطات---------------------------------------------------- 20

2-5 )مدل های ارتباطات سازمانی----------------------------------------------24

2-6) راهکارهای بهبود ارتباطات---------------------------------------------- 28

2-7) ماهیت ارتباط ------------------------------------------------------ 29

2-8) تفاوت ارتباط سازمانی با انواع دیگر ارتباطات --------------------------------- 34

2-9) هدف ارتباطات ----------------------------------------------------- 34

2-10) فرایند ارتباطات و اجزای اصلی آن---------------------------------------- 35

2-11) انواع مسیرهای ارتباطی در سازمان ---------------------------------------- 39

بخش دوم تعهد سازمانی

2-12) تعاریف تعهد سازمانی ------------------------------------------------ 41

2-13)فرایند ایجاد تعهد سازمانی---------------------------------------------- 43

2-14) مؤلفه ­های تعهد سازمانی----------------------------------------------- 47

2-15) ابعاد تعهد سازمانی-------------------------------------------------- 49

2-16) اهمیت تعهد سازمانی------------------------------------------------- 52

2-17) متغیرهای مؤثر بر تعهد سازمانی------------------------------------------ 53

2-18) مدل‌های تعهد سازمانی------------------------------------------------ 55

2-18-1) دیدگاه « ریچرز »------------------------------------------------- 55

2-18-2) مدل «آنجل» و «پری»----------------------------------------------- 55

2-18-3) مدل «هرسی» و «بلانچارد»------------------------------------------- 56

2-18-4) مدل «مایر» و «شورمن»--------------------------------------------- 56

2-18-5) مدل «پنلی» و «گولد»----------------------------------------------- 57

2-18-6) «بکر» و «بیلینگس»------------------------------------------------ 57

2-18-7) «پورتر» ------------------------------------------------------- 58

2-19) راهکارهای افزایش تعهد سازمانی----------------------------------------- 59

بخش سوم رضایت شغلی

2-20) تعاریف و مفاهیم رضایت شغلی------------------------------------------ 61

2-21) اهمیت و ضرورت رضایت شغلی----------------------------------------- 64

2-22) اثرات رضایت شغلی------------------------------------------------- 66

2-23) فواید بررسی رضایت شغلی-------------------------------------------- 67

2-24 )نظریه های رضایت شغلی----------------------------------------------69

2-24-1) نظریه امید و انتظار------------------------------------------------ 69

2-24-2) نظریه ارضاء نیاز-------------------------------------------------- 70

2-24-3) نظریه ارزش---------------------------------------------------- 71

2-24-4) نظریه «بریل»---------------------------------------------------- 71

2-24-5) نظریه نقش----------------------------------------------------- 72

2-24-6) نظریه «هرزبرگ»------------------------------------------------- 72

2-24-7)نظریه «هالند»---------------------------------------------------- 73

2-24-8) نظریه الگوی کاهشی و ضربی وروم------------------------------------- 74

2-24-9) نظریه «مک کلند»------------------------------------------------- 74

2-24-10) نظریه سلسله مراتب نیازهای مزلو-------------------------------------- 75

بخش چهارم پیشینه مطالعات انجام شده

2-25) پیشینه مطالعات داخل کشور-------------------------------------------- 78

2-26) پیشینه مطالعات خارج از کشور------------------------------------- 81


مبانی نظری و پیشینه دولت الکترونیک

مبانی نظری و پیشینه دولت الکترونیک
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60
مبانی نظری و پیشینه دولت الکترونیک

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1مقدمه................................................... ........................13

2-2 بخش اول: دولت.............................................................14

2-2-1 تعریف دولت................................................................ 14

2-2-2 پیشینه تشکیل دولت........................................... 14

2-3 بخش دوم: فناوری اطلاعات......................................... 15

2-3-1تعریف فناوری اطلاعات و ارتباطات................................... 15

2-3-2 پیشینه فناوری اطلاعات............................................ 15

2-4 بخش سوم: دولت الکترونیک.............................................. 15

2-4-1 چگونگی شکل گیری دولت الکترونیک................... 15

2-4-2 ماهیت دولت الکترونیک................................................. 16

2-4-3 تعریف دولت الکترونیک............................................ 17

2-4-4 ویژگی‌های دولت الکترونیک................................... 18

2-4-5سنخ شناسی خدمات دولت الکترونیک................................ 19

2-4-6 کاربردهای دولت الکترونیک....................................... 20

2-4-7 ساختار دولت الکترونیک............................................. 22

2-4-8 دلایل گرایش به دولت الکترونیکی................................ 23

2-4-9 مزایای دولت الکترونیکی......................................... 27

2-4-10 الگوهای پیاده سازی مرحله ای دولت الکترونیک................ 29

2-4-11 مدل های دولت الکترونیک.................................... 43

2-4-12 مدلهای ارزیابی آمادگی الکترونیکی............................... 45

2-4-13 زیرساختها و ملزومات پیاده سازی دولت الکترونیک.......... 46

2-4-14مقایسه دولت سنتی یا دولت بوروکراتیک با دولت الکترونیکی.... 49

2-4-15 مراحل تکامل دولت الکترونیک........................................ 50

2-4 -16 اثرات ناشی از عدم ایجاد دولت الکترونیک.......................... 51

2-4-17 موانع دولت الکترونیک............................................... 51

2-4-18 شاخص های دولت الکترونیک...................................... 58

2-4-19- دولت الکترونیک و کشور ایران.................................... 59

2-4-20- شاخص دولت الکترونیک در ایران................................. 62

2-21- پیشینه تحقیقات انجام شده...................................... 65

2- 22- جمع بندی مبانی نظری...................................... .........67


مبانی نظری و پیشینه خصوصی سازی در صنعت بیمه

مبانی نظری و پیشینه خصوصی سازی در صنعت بیمه
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 230 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
مبانی نظری و پیشینه خصوصی سازی در صنعت بیمه

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 ) مقدمه. 10

2-2 ) تعریف کلی بیمه. 11

2-3 ) تاریخچة پیدایش بیمه. 12

2-4 ) جریان ظهور و گسترش بیمه در ایران. 13

2-5 ) انواع بیمه در صنعت بیمه ایران. 20

2-6 ) جایگاه مؤسسات بیمه در بازار مالی کشور. 24

2-7 ) شاخص های بیمه و ارزیابی شاخص ها در کشورهای دیگر و مقایسه با ایران. 26

2-8 ) خصوصی سازی در ایران. 31

2-9 ) نارسایی های اجرایی در فرایند خصوصی سازی در ایران. 34

2-10 ) آغاز جریان خصوصی سازی صنعت بیمه در ایران بعد از انقلاب... 35

2-11 ) چگونگی مشارکت بخش خصوصی در صنعت بیمه. 35

2-12 ) نظارت بر عملیات بیمه و انواع مقررات نظارت در شرایط خصوصی سازی.. 40

2-13 ) فرصت ها و تهدید های خصوصی سازی صنعت بیمه. 41

2-14) عملکرد هفده ساله صنعت بیمه کشور ( سال های 1389-1373 ) 48

2-15 ) بازار جهانی بیمه در سال 2011 میلادی.. 51

2-16 ) تجربه چند کشور در زمینه خصوصی سازی صنعت بیمه. 52

2-17) سابقه تحقیق.. 58


مبانی نظری و پیشینه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان

مبانی نظری و پیشینه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 227 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65
مبانی نظری و پیشینه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

تعریف بانک و تاریخچه بانکداری

بانکداری از زمانی آغاز شد که داد و ستد و مبادله کالا ( غیر از جنس به جنس) بین مردم شروع و حتی با گسترش تجارت پیش از آن که پول به مفهوم جدید مورد استفاده قرار گیرد نیاز به خدمات مؤسسان بانکی محسوس تر گشت. احتیاج به یک وسیله پرداخت و سنجش ارزش و بالاخص وصول مطالبات از مشتریان دور و نزدیک با وجود خطرات ناشی از نقل و انتقال پول ایجاب می کرد که این فعل و انفعال توسط مؤسساتی به نام بانک انجام گیرد.

بانک عبارت است از یک نهاد یا سازمان مالی که سپرده های پولی را می پذیرد و به متقاضیان وام می دهد (میشکین، 1378،ص11)

بانک ها موجب می شوند تا بین کسانی که می خواهند پس انداز نمایند و کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند ارتباط برقرار شود. در تعیین عرضه پول و انتقال اثرات سیاست های پول به سیستم های اقتصادی، بانک ها نقش مهمی ایفا می کنند.

بانک ها پیشتاز نوآوری مالی بوده، موجب می شوند که برای پس انداز کردن و به کارگیری این پس اندازها در سرمایه گذاری ها راهکارهای نوین ابداع شود.

نظام بانکی به عنوان یکی از محورهای اصلی و اساسی اقتصاد هر کشور مطرح است. چرا که نقش اصلی واسطه وجوه و متعادل کننده نقدینگی جامعه را بازی می کند. بانک ها با تجهیز منابع و سپرده ها و تدارک نقدینگی برای سرمایه گذاری، رونق و شکوفایی اقتصادی را باعث می شوند و در ایجاد اشتغال و تولید در جامعه نقش اساسی دارند.

افزون بر این واسطه های مالی از جمله بانک ها ، این امکان را به وجود می آورند که پول های مردم، منتهی به کانال ها یا مسیرهای تولید، یعنی همان مسیرهایی که فرد خواهان آن است ولی خود از عهده چنین کاری بر نمی آید، بشود.

از آن جا که بانک ها به عنوان یکی از بزرگ ترین واسطه های مالی در سیستم اقتصاد کشورها درآمده اند، فعالیت های آن ها بر پویایی و سلامت اقتصاد تأثیر بسزایی دارد.

تا قبل ار انقلاب صنعتی، ایران دارای صنایع دستی قابل ملاحظه ای بود که عرضه آن ها به بازارهای جهانی، توسعه تجارت خارجی را سبب شده بود که مسائل مختلف پولی و مبادله آن مطرح شد و صرافی ها برای رفع این مشکل ظهور کردند و تا اواخر قرن 19 توان پاسخگویی به احتیاجات پولی را داشتند. در سال 1266 (1887م) اولین مؤسسه بانکی به شکل امروزی در ایران تأسیس شد و پایه های اساسی بانکداری جدید در ایران استقرار پیدا کرد و تا سال 1300 بانک شاهنشاهی ایران، بانک استقراضی ایران و مؤسسات صرافی از جمله مؤسسسه جمشیدیان و مؤسسه برادران تومانیانس و کمپانی فارس و ... به جمع آن افزوده شد.

در فاصله 1300 تا 1306 دو مؤسسه اعتباری ایرانی( بانک سپه و مؤسسه رهن ایران) و دو مؤسسه خارجی ( بانک عثمانی و بانک روس و ایران) تأسیس شد. در سال 1306 بانک ملی ایران، تأسیس شد که در ابتدا بانک تجاری عادی بود و بعدها به بانک مرکزی تبدیل شد تا اینکه در سال 1339 وظایف آن به دو بانک مرکزی ایران و بانک ملی ایران تقسیم شد.

بانک ملی یک بانک دولتی بود، از جمله سایر بانک های دولتی، بانک کشاورزی و پیشه و هنر(تأسیس1312) بانک رهنی یاران (1318) بانک برنامه(1330) بانک ساختمانی(1331) بانک توسعه صادرات(1331) بانک بیمه ایران(1337) را می توان نام برد.

بانک های خصوصی و یک سری از بانک های مشترک ایرانی و خارجی و نیز تا سالهای 1339 و به بعد در ایران همچنان در حال تأسیس بودند.


مبانی نظری و پیشینه جهت گیری استراتژیک و عملکرد صادراتی

مبانی نظری و پیشینه جهت گیری استراتژیک و عملکرد صادراتی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 60 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مبانی نظری و پیشینه جهت گیری استراتژیک و عملکرد صادراتی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

بخش اول: جهت گیری استراتژیک

2-1-1) مقدمه. 13

2-1-2) تعریف مفاهیم اصلی مدیریت استراتژیک... 13

2-1-2-1) استراتژی.. 13

2-1-2-2) برنامه‎ریزی استراتژیک... 14

2-1-2-3) تفکر استراتژیک... 16

2-1-2-4) مدیریت استراتژیک... 18

2-1-2) جهت گیری استراتژیک... 19

بخش دوم: عملکرد صادراتی

2-2-1) صادرات... 23

2-2-2) عملکرد صادراتی.. 24

2-2-3) رابطه جهت گیری استراتژیک با عملکرد صادراتی.. 28

2-2-4) بررسی جایگاه جهت گیری استراتژیک در ایران. 29

2-2-6) پیشینه تحقیقات انجام شده 32

2-2-6-1) نمونه ای از تحقیقات انجام شده در ایران. 32

2-2-6-2) نمونه ای از تحقیقات انجام شده در سایر کشورها 33