فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

ویژگی های پوکه معدنی عدسی

ویژگی های پوکه معدنی عدسی دارای فضاهای خالی بسیاری در درون خود می باشد. به همین دلیل وزن این نوع پوکه معدنی بسیار پایین می باشد. وزن پوکه معدنی عدسی چیزی در حدود 500 تا 550 کیلوگرم در هر متر مکعب است.

ویژگی های <yoastmark class=

عایق صوت و گرما

از دیگر ویژگی های بسیار خوب پوکه معدنی عدسی، عایق صوت و گرما بودن می باشد. یکی از دلایلی که این  به یک عایق صوتی مناسب تبدیل شده است.  وجود فضاهای خالی و وجود حفرات با ساختار سلولی درون آن می باشد که این ویژگی باعث استهلاک صوت می گردد.

تراکم ناپذیر

پوکه معدنی  بعد از قرار گرفتن در زیر فشارهای ثابت و متناوب، ظاهر آن و در نتیجه فضاهای خالی درون هیچ تغییری نکردند. این نشانگر این نکته می باشد که این پوکه معدنی تراکم ناپذیر می باشد.

جذب آب بسیار کمتر

از دیگر ویژگی های خوب این نوع پوکه جذب آب بسیار کمتر نسبت به دیگر سنگ های طبیعی می باشد. این کاهش جذب آب به دلیل عدم وجود ارتباط با سطح دانه یا به عبارت دیگر یکپارچه بودن و عدم وجود حفره در سطح می باشد.

عمر مفید و طولانی آن

از دیگر نکات بسیار مهم و خوب پوکه معدنی عمر مفید و طولانی آن می باشد. گفته می شود که عمر مفید پوکه معدنی عدسی چیزی در حدود 100 سال می باشد.

کاربردهای پوکه عدسی

پوکه  های عدسی کاربرد های بسیار زیادی دارد. ولی از مهمترین کاربرد های آن می توان به کف پوشی ساختمان و بلوک سازی اشاره نمود. یکی دیگر از استفاده های پوکه معدنی عدسی استفاده از آن در ساختمان سازی و مصالح می باشد. مانند ساخت بلوک های سبک، شیب بندی سقف، ساخت بتن های سبک روف گاردن و غیره بتن ساخته شده. از پوکه معدنی در صنعت ساخت و ساز (جاده ها، پل ها، محصولات بتونی از پیش ساخته، بتن، سقف و بتن های تزئینی) به دلیل مزایای آن مانند دوام و ماندگاری مورد استفاده قرار می گیرد.

سبکی

یکی از مهمترین مزایای بتن ساخته شده با پوکه معدنی است. بتن ساخته شده با پوکه معدنی یک سوم سبک تر از بتونی است که از شن و ماسه ساخته شده است.

عایق کاری

هدایت حرارتی کم در بتن با پوکه معدنی باعث کاهش گرمای کمتری می شود. علاوه بر این، تراکم بخار آب (رطوبت) بر روی دیوارها و سقف هایی که در آن استفاده می شود وجود ندارد یا ناچیز است. یکی از اقتصادی ترین راه ها برای بدست آوردن بلوک های بتونی عایق بندی، بهره مندی از این فرصت های بتن ساخته شده با پوکه معدنی است.

مقاومت در برابر حرارتی

مقاومت بیشتری در برابر آتش نسبت به بتن استاندارد دارد. حتی در تماس مستقیم با شعله بسیار بادوام است. مقاومت در برابر آب و هوا  بتن ساخته شده با پوکه معدنی تحت تأثیر دمای بسیار بالا و همچنین بسیار کم قرار نمی گیرد. بنابراین مقاومت بالاتری در برابر شرایط سخت آب و هوایی دارد.