فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

پاورپوینت کارآفرینی، 101 تکنیک حل خلاق مسأله

پاورپوینت کارآفرینی، 101 تکنیک حل خلاق مسأله

پاورپوینت-کارآفرینی-101-تکنیک-حل-خلاق-مسألهدانلود پاورپوینت در مورد کارآفرینی، در قالب ppt و در 175 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: فهرست مطالب: فصل اول:نوآوری یا محو شدن فصل دوم:فرآیند حل خلاق مسئله فصل سوم:تکنیکهای خلاق برای تحلیل محیط، تشخیص و شناسایی مسائل، و فرضیه سازی،دانلود فایل

پاورپوینت تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایران در دوره سامانیان، دیلمیان و غزنویان

پاورپوینت تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایران در دوره سامانیان، دیلمیان و غزنویان

پاورپوینت-تحولات-سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-و-اقتصادی-ایران-در-دوره-سامانیان-دیلمیان-و-غزنویاندانلود پاورپوینت با موضوع تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایران در دوره سامانیان، دیلمیان و غزنویان، در قالب ppt و در 250 اسلاید، قابل ویرایش، شامل فصل اول: اوضاع جهان اسلام و خلافت عباسی در اواخر قرن سوم، فصل دوم:دانلود فایل

پاورپوینت کتاب جنگل استراتژی (کارآفرینی در قالب یک مکتب) تألیف هنری مینتزبرگ، بروس آلستراند و لمپل

پاورپوینت کتاب جنگل استراتژی (کارآفرینی در قالب یک مکتب) تألیف هنری مینتزبرگ، بروس آلستراند و لمپل

پاورپوینت-کتاب-جنگل-استراتژی-(کارآفرینی-در-قالب-یک-مکتب)-تألیف-هنری-مینتزبرگ-بروس-آلستراند-و-لمپلدانلود پاورپوینت جنگل استراتژی،نویسندگان:هنری مینتزبرگ، بروس آلستراند، ژوزف لمپل،ترجمه:دکتر محمود احمدپور داریانی، در قالب ppt و در 236 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: فهرست مطالب: فصل اول: مدیریت استراتژیک فصل دوم: مکتب طراحی تدویندانلود فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع صمیمیت زناشویی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صمیمیت زناشویی دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی) دارای رفرنس دهی استاندارد کاملترین در سطح اینترنت
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع صمیمیت زناشویی

فروشنده فایل

کد کاربری 1387
کاربر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صمیمیت زناشویی

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

صمیمیت زناشویی

مفهوم صمیمیت

صمیمیت به عنوان توانایی ارتباط با دیگران با حفظ فردیت تعریف می شود. اینگونه تعاریف مبتنی بر خویشتن حاکی از آن است که فرد به درجه ای از رشد فردی دست یابد تا بتواند با دیگران رابطه صمیمانه برقرار کند. صمیمیت را می توان به عنوان توانایی شناخت خود در حضور دیگران دانست که خود آگاهی و رشد هویت، برای طرفیت قابلیت شخص در جهت صمیمیت، بسیار ضروری است. مفهوم پردازی رایج از صمیمیت، سطح نزدیکی همسر، به اشتراک گذاری ارزش ها و ایده ها، فعالیت های مشترک، روابط جنسی، شناخت از یکدیگر و رفتارهای عاطفی نظیر نوازش کردن است. فردی که میزان صمیمیت بالاتری را تجربه می کند قادر است خود را به شیوه مطلوب تری در روابط عرضه کند و نیازهای خود را به شکل موثرتری به شریک و همسر خود ابراز کند. رضایت زناشویی می تواند در زوج هایی که میزان صمیمیت بالاتری دارند، بیشتر باشد یا به عبارتی، زوج هایی که صمیمیت بااتری دارند، بیشتر باشد یا به عبارتی، زوج هایی که صمیمیت بالاتری دارند ممکن است قابلیت بیشتری در مواجهه با مشکلات و تغییرات مربوط به رابطه خود، داشته باشند و در نتیجه رضایت زناشویی بالاتری را تجربه کنند (پاتریک[1]، سلز[2]، گیوردانو[3]، فولراد[4]، 2007).

بنابراین، صمیمیت در ازدواج با ارزش است‌ زیرا‌ تعهد‌ زوجین به اثبات رابطه را محکم می‌کند و به‌ طور مثبتی‌ با سـازگاری رضـایت زناشویی همراه است. صمیمت اغلب بعنوان یک فرآیند پویا توصیف می‌شود. به نظر هات فیلد[5] (1988) صمیمیت شامل فرآیندی است‌ که‌ در‌ آن افراد تلاش می‌کنند به یکدیگر نزدیک شوند و شباهتها و تفاوتهایشان‌ در‌ احساسات، افکار و رفتارها را کشف کنند. به نظر اسـترنبرگ[6]‌ (1987) صمیمیت احـساساتی است که نزدیکی، تعلق‌ و تماس را ایجاد می‌کند. اسکنارچ[7]‌ (1991) صمیمیت را‌ فرآیند‌ در‌ تماس بودن، درک خود و افشای خود در حضور همسر مفهوم‌سازی می‌کند. اسچافر[8] و اولسون[9]‌ (1981) صمیمیت‌ را فرآیند‌ و تجربه‌ای می‌دانند که نتیجه افشای مسائل صمیمانه و در میان گذاشتن تجارب‌ صمیمانه اسـت (به نقل از اعتمادی، 1387).

صمیمیت یک نزدیکی، تشابه و روابط شخصی عاشقانه یا هیجانی با شخص دیگر است‌ که‌ مستلزم‌ شناخت و درک عمیق از فرد دیگر و همینطور بیان افکار و احساساتی‌ است‌ که‌ نشانه‌ تشابه با یکدیگر است. صمیمیت یک فـرآیند تـعاملی اسـت. محور این فرآیند شناخت، درک، پذیرش، همدلی با احـساسات فـرد‌ دیـگر، قدردانی‌ یا پذیرش دیدگاه منحصر بفرد فرد دیگر از دنیاست. صمیمیت یک نیاز اساسی و واقعی‌ انسان‌ است، و‌ تنها یک تمایل یا آرزو نیست (باگاروزی، 2001؛ ترجمه آتش پور و اعتمادی، 1385).

نظریه‌ها و رویـکردهای صمیمیت

مدل ترکیبی وارینگ[10]

وارینگ‌ (1980،1983) صمیمیت همسران را بعنوان ترکیبی از هفت عنصر زیر تعریف می‌کند (به نقل از اعتمادی، 1387):

محبت یا هیجان[11]‌: میزانی کـه احـساسات نزدیک هیجانی بوسیله همسر بیان می‌شود. وقتی احساسات نزدیک هیجانی و محبت بین همسران ابراز می‌شود، صمیمیت‌ ایجاد‌ می‌شود.

بیانگر بودن[12]‌و خـودافشایی[13]‌: میزانی کـه افکار، عقاید، گرایشات و احساسات در درون‌ رابطه بیان می‌شود. خودافشایی با صمیمیت ارتباط مثبت دارد وقتی خودافشایی در رابـطه‌ زناشویی تـسهیل می‌شود، صمیمیت افزایش می‌یابد.

تطابق[14]‌: میزانی که همسران می‌توانند با یـکدیگر‌ بـصورت‌ راحـت کار و تفریح داشته‌ باشند. تطابق صمیمیت را بوسیله افزایش زمـان بـا هم بودن در فعالیتهای مشترک ایجاد می‌کند.

همبستگی‌[15] و تعهد[16]: میزانی تعهد همسران نسبت به‌ رابطه‌ است.تعهد شـرط ضـروری‌ برای سایر ابعاد‌ صمیمیت‌ است،زیرا اطـمینان و اعـتماد در رابطه را تـسریع می‌کند.

روابط جـنسی‌[17]: میزانی کـه نیازهای جنسی مبادله و ارضاء می‌شود.ارضاء جـنسی‌ منعکس‌کننده بـیشتر با هم بودنهای شدید است‌ که‌ یک زوج تجربه می‌کنند.

تعارض‌[18]: میزان آسانی‌ حل عقاید مـتفاوت بـین همسران است.مهارتهای حل تعارض‌ بعنوان یک پیـش‌بینی‌کننده سطح نهایی صمیمیت در نـظر گـرفته می‌شود.

.

.

.

تحقیقات انجام شده داخلی :

در تحقیقی که باباپور خیرالدین، جلیل و همکارانش در سال 1390، با عنوان " اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر رضایت و صمیمیت زناشویی زوجین جانباز شیمیایی" انجام دادند به این نتیجه رسیدند که آموزش درمان شناختی- رفتاری، به طور معناداری میزان رضایت و صمیمیت زناشویی در مرحله پس آزمون را در گروه آزمایشی افزایش داد. به طور کلی، این روش درمانی باعث بهبود رضایت و صمیمیت زناشویی زوجین گردید.

در تحقیقی که خجسته مهر، رضا و همکارانش در سال 1393، با عنوان " نقش تعدیل کننده تعهد دینی در رابطه بین سبک های دلبستگی ناایمن و صمیمیت زناشویی " انجام دادند به این نتیجه رسیدند که ...


[1] Patrick

[2] Sells

[3] Giordano

[4]Tollerud

[5] Hotfild

[6] Strenberg

[7] Schnarch

[8] Schaefer

[9] Ohlson

[10] Waring

[11] Affection

[12] Expressivness

[13] Self-disclusure

[14] Compatibility

[15] Cohesion

[16] commitment

[17] Sexuality

[18] Conflity

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وبگردی و پرسه زنی اینترنتی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 99 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58
مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

-2-1- تعریف متفرقه وبگری.. 18

2-2-3- طبقه بندی های وبگردی.. 20

2-2-4- عوامل ایجاد کننده سایبرلوفینگ... 20

2-2-5- وب‌گردی و عملکرد سازمانی.. 23

2-3- سایت‌هایی که پرسه‌زنان اینترنتی را جذب می‌کند. 25

2-4- خسارت‌های پرسه‌زنی اینترنتی به سازمان‌ها 25

2-4-1- خسارت پرسه‌زنی اینترنتی به بهره‌وری.. 26

2-5- علل شخصی گرایش کارکنان به پرسه‌زنی اینترنتی.. 26

2-6- راه‌های جلوگیری از بروز پدیده پرسه‌زنی اینترنتی.. 27

2-7- اینترنت... 28

2-1-9- استفاده از اینترنت در محل کار 29

2-6-1- اعتیاد به اینترنت... 30

2-7- فعالیت‌های سایبرلوفینگ... 31

2-8- نگرش های منفی نسبت به سایبرلوفینگ... 34

2-9- تاثیرات سایبرلوفینگ بر احساسات کارکنان.. 35

2-10- نگرش مثبت به سایبرلوفینگ... 36

2-11- تأثیر سایبرلوفینگ بر خلاقیت و دانش کارمندان سازمان.. 38

2-12- تأثیر مثبت سایبرلوفینگ بر استرس در محیط کار 39

2-12-1- روش های مقابله با استرس... 41

2-13- ارتباط گرایش به سایبرلوفینگ و عدالت در سازمان.. 42

2-14- ارتباط گرایش به سایبرلوفینگ و وظایف سازمانی.. 44

2-15- راهکارهای کاهش سایبرلوفینگ... 46

2-15-1- قوانین قابل قبول استفاده از اینترنت (AUP) 47

2-15-2- برنامه و سیاست‌های مربوط به کاهش اثرات منفی سایبرلوفینگ... 49

2-15-3- مراحل تعریف شده برای کاهش سایبرلوفینگ در سازمان.. 51

2-16- مروری بر تحقیقات پیشین 52

- مقدمه

وجود کامپیوتر در سازمان‌ها باعث افزایش راندمان می‌شود چرا کامپیوتر و سایر لوازم الکترونیک موجب اتوماتیک شدن بسیاری از فعالیت‌ها شده، زمان انجام تعداد زیادی از فعالیت‌های اداری را کاهش داده و به کارمندان در انجام وظایف خود کمک می‌کند. اگرچه حضور کامپیوتر در سازمان در مجموع موجب افزایش بهره‌وری می‌شود، اما در عین حال وسیله‌ای برای وقت‌گذرانیکارکنان در ساعات اداری نیز به‌وجود می‌آورد. به‌عبارتی می‌توان این چنین گفت که ورود تکنولوژی به سازمان‌ها یک شمشیر دو لبه است. در حالیکه بسیاری از سازمان‌ها از سیستم‌های الکترونیک به‌‌عنوان ابزار اصلی برقراری ارتباط، تشریک مساعی، تحقیق و مدیریت اطلاعات استفاده می‌کنند، اما بسیاری از کارکنان سازمان از چنین امکاناتی سوء استفاده می‌نمایند (باتورای و توکر[1]، 2015). اگرچه تبعات دقیق این‌گونه اتلاف وقت کاملاً مشخص نیست، اما بسیاری از سازمان‌ها این نگرانی را احساس می‌کنند که حضور کامپیوتر و دسترسی به اینترنت ممکن است مانع از استفاده کامل از تمامی ظرفیت‌های درونی سازمان شود. این نگرانی باعث شده است که بسیاری از محققان به بررسی دلایل، پیامدها و ماهیت پدیده وب‌گردی در ساعات کاری سازمان بپردازند. مراجعه به فیسبوک و یوتیوب از جمله وب‌گردی‌هایی هستند که بسیاری از کارمندان به آن راغب می‌باشند. بسیاری از وب‌گردی‌ها مانند جستجوی اینترنتی برای اغلب مردم شناخته شده‌اند (لیم و تئو، 2005). برخی دیگر مانند بازی‌های آنلاین اگرچه چندان رایج نیستند اما کماکان ذیل مبحث وب‌گردی قرار می‌گیرند. اساساً وب‌گردی به معنای وقت‌گذرانی در ساعات کاری با استفاده از کامپیوتر است، طوریکه کارمند وانمود می‌کند که درحال انجام وظایف اداری است اما در واقع به گشت و گذار شخصی در اینترنت می‌پردازد (بلانچارد و هنل، 2008). این وجه از وب‌گردی(وانمود به انجام کار اداری در زمان وب‌گردی) است که بیش از هر چیز دیگری برای سازمان مسأله‌ساز است (واگنر[2] وهمکاران، 2012)؛ چرا که برخی از کارمندان تمام وقت اداری را به وب‌گردی می‌گذرانند (والاس[3]، 2004).

با تعمیم این مسأله می‌توان گفت وب‌گردیکارکنان می‌تواند متضمن موفقیت یا شکست یک سازمان باشد. هر چه مدل ارزیابی عملکرد در مدیریت سایبرلوفینگ موفق­تر باشد، بهره‌وری نیز افزایش یافته در نتیجه موفقیت دستاوردهای سازمان نیز تضمین خواهد شد. نظر به اهمیت موضوع،در این فصل ادبیات پژوهش و مطالعات انجام شده در زمینه سایبرلوفینگ ارائه می‌گردد. در انتهای فصل ،مروری بر مطالعات انجام شده پیشین صورت گرفته است.

2-2- تعریف سایبرلوفینگ (وب‌گردی)

عبارت سایبرلوفینگ از دو بخش تشکیل شده است. بخش «لوفینگ» از واژه «لوفر» اتخاذ شده است که اصولاً به شخصی گفته می‌شود که از وقت خود به درستی استفاده نمی‌کند و آن را هدر می‌دهد. بخش «سایبر» به ۱۹۹۵ برمی‌گردد که به عنوان پیشوند برای کلماتی به‌کار می‌رود که مبتنی‌بر علم کامپیوتر بوده و در آنها از کامپیوتر به عنوان ابزار استفاده می‌شود. عباراتی نظیر جرم‌های مبتنی‌بر کامپیوتر یکی از همین عبارات است. بنابراین به عملی گفته می‌شود که اولاً مبتنی‌بر کامپیوتر و اینترنت بوده و در ثانی فرد با انجام آن وقت خود را به نحوی هدر می‌د‌هد. به این معنی که فرد، بجای انجام امور مربوط به کار خود، با استفاده از فضایی که اینترنت در اختیار وی قرار می‌دهد، زمان کاری خود را یا هدر می‌دهد و یا به انجام امور شخصی اختصاص می‌دهد. هر چند در این پژوهش مقصود از وب‌گردی، وقت‌گذرانی‌هایکوچکی است که کارمندان در ساعات کاری سازمان با استفاده از کامپیوتر انجام می‌دهند اما باید توجه داشت که تمامی محققین تعریف مشترکی از وب‌گردی ندارند (لیم[4]، 2002).

محققان مختلف تعاریف مختلفی از سایبرلوفینگ ارائه کرده اند:


[1]-Toker

[2]-Wagner

[3]-Walas

[4]-Lim