فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

HIV علائم عفونت

با کاهش قدرت سیستم دفاعی، به مرور زمان بدن آماده ابتلا به عفونت ها و سرطان هایی می شود که به طور معمول در مردم عادی دیده نمی شوند، این بیماری ها به صورت بیماری های ریوی، اسهال های شدید و مزمن، تب های طولانی، کاهش وزن، اختلالات شخصیتی، بیماری های مغزی و پوستی خود را نشان می دهند علائم آلودگی با HIV بسیار پیچیده است و دارای مراحل چندی است که الزاما
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
HIV علائم عفونت

فروشنده فایل

کد کاربری 12271


سیر بیماری

الف : عفونت اولیه ( سندرم رترو ویروسی حاد )

ویروس پس از ورود به خون ، از طریق گیرنده 4 CD وارد سلولهای مربوطه شده به سرعت شروع به تکثیر کرده همزمان به غدد لنفاوی مهاجرت می کند. در 50تا70%موارد اولین علائم عفونتHIV حدود1 الی6 هفته (بطور متوسط 3 هفته) بعد از تماس، با علائمی شبیه منونوکلئوز عفونی ظاهر می شود. شایعترین علائم این مرحله شامل تب ، خستگی ، ضایعات پوستی ، بزرگی غدد لنفاوی، گلودرد و ضعف میباشد. کاهش وزن، درد عضلانی، درد مفاصل ، سردرد،مننژیت، اسهال،تهوع و استفراغ در این مرحله شایع بوده، ممکن است بزرگی کبد و طحال ، برفک دهانی ، بیماری عصبی نیز دیده شود. این دوره 1 تا 3 هفته طول کشیده و خودبخود بهبود می یابد. با درنظرگرفتن احتمال بدون علامت بودن این مرحله توجه و شک پزشکان به عفونت اهمیت خواهد داشت.


ب : عفونت بدون علامت

این مرحله از اهمیت بسزایی در روند انتقال بیماری برخوردار است. زیرا در این مرحله فرد آلوده هیچگونه علامت بالینی مشخصی نداشته ، بسیاری اوقات به طور تصادفی با یک آزمایش خون مثبت تشخیص داده میشود. نکته دیگر اینکه این مرحله می تواند بطورمتوسط 10 سال طول بکشد . لذا شناسایی افراد در این مرحله و نیز مشاوره و آزمایش داوطلبانه و آموزش در خصوص راههای سرایت بیماری در کنترل عفونت حائز اهمیت است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.