فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری (فصل دوم پایان نامه)
دسته بندی آزمون ارشد
بازدید ها 54
فرمت فایل docx
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری (فصل دوم پایان نامه)

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری ( فصل دوم پایان نامه ) در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

کیفیت زندگی کاری فرآیندی است که به وسیله آن همه­ی اعضای سازمان از راه مجاری باز و متناسبی که برای این مقصود ایجاد شده است در تصمیم­هایی که بر شغل­شان به خصوص و بر محیط کارشان به طور کلی اثر می­گذارد و به نوعی دخالت می­یابند در نتیجه مشارکت و رضایت شغلی آن­ها از کار بیشتر می­شود و فشار عصبی ناشی از کار برای شان کاهش می­یابد، امروزه بهبود کیفیت زندگی کاری یکی از مهم­ترین اهداف سازمان و کسانی که برای سازمان کار می­کنند، می­باشد. اگر فردی احساس کند که کیفیت زندگی کاریش بهبود یافته است این مطلب به کارمند نیروی بیشتری در جهت انجام کارش می بخشد. نتیجه­ی این فرآیند، ایجاد نیروی زندگی و جو فعال در داخل گروه یا سازمان است که موجب افزایش بهره ­وری فراتر از نتایج مورد انتظار با توجه به استاندارد­های تکنولو‍ژیک یا تجهیزات می­شود و همین مطلب خود موجب انگیزه بیشتری برای کار بهتر و در نتیجه کیفیت زندگی کاری بهتر می­شود (شعیب احمد، 2013).

در سال های اخیر اثر بسیاری از عوامل توسعه منابع انسانی بر عملکرد کسب و کار در بسیاری از تحقیقات گزارش شده است. در بنگاههای‏ کسب و کار که اغلب با تماس بین خدمت‏دهنده و خدمت‏گیرنده‏ مشخص می‏شود، کیفیت و قابلیت خدمت‏دهنده اثر مهم و مستقیمی بر فرآیند ارائه خدمت و همچنین‏ رضایت مشتری دارد. اولین تماس، اثر بسیار تعیین‏ کننده‏ای در چگونگی ارزیابی مشتری از خدمت‏ گیرنده دارد. ارتباط بین شایستگی و قابلیت نیروی‏ انسانی و کیفیت خدمت به مشتری از نظر مفهومی‏ بسیار زیاد است زیرا بیشتر کارها مخصوصا در سازمانهای خدماتی توسط کارکنان صورت می‏پذیرد. پس از گذشت سالها مدیران سازمانها به این نکته‏ توجه کردند که نیروی انسانی کارآمد یک مزیت‏ رقابتی محسوب می‏شود. به طور کلی، کیفیت زندگی کاری به عنوان یک فلسفه به معنی کیفیت و محتوای روابط بین انسان، شغل و انواع وظایف شغلی او است. این روابط از دیدگاه های مختلف مانند انسان، سازمان، اجتماع، طراحی شغل، سازمان کار، نیازها و ارزش های اساسی فرد و مفاهیم اجتماعی می­تواند مدنظر باشد (باقرپور، 2012). کیفیت زندگی کاری باعث تحقق تصمیم­گیری مشارکتی، امنیت شغلی، بهبود شرایط و محیط کاری، احساس مالکیت و خودگردانی، ایجاد فرصت پیشرفت شغلی، قدرشناسی از کار، توسعه و غنی­سازی شغلی، ارضای نیاز­های خود شکوفایی افراد و ایجاد انگیزه برای ماندگاری در سازمان می­شود. میان کیفیت زندگی کاری و بهره وری نیروی انسانی رابطه­ی مستقیم و معنی داری وجود دارد، یعنی هر چه در ایجاد سیستم کیفیت زندگی کاری سرمایه گذاری کنیم، بر بهره وری سازمانی افزوده خواهد شد (قاسمی، 1393).

شعیب احمد (2013) نتایج پژوهش وی نشان داد که عناصر اساسی کیفیت زندگی کاری در هر سازمان عبارتند از: بهداشت و ایمنی، امنیت شغلی، رضایت شغلی، استرس شغلی، محیط کار، تعادل کار و زندگی و روابط انسانی می باشد. برخی از استراتژی ها که برای بهبود کیفیت زندگی کاری در سازمان ها با ساختار سازمانی متمرکز؛ مشارکت کارکنان، طراحی کار و سازمان، آگاهی نیروی کار و راهنمایی شغلی، روابط درون گروه، نقش مدیران منابع انسانی، خود مدیریتی، کار تیمی، پاداش، جدول ساعات کار جایگزین و فرهنگ سازمانی مورد حمایت و توجه قرار گیرد (شعیب احمد، 2013


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.