فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های شناختی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های شناختی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های شناختی  (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 14459
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های شناختی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:


در دنیای امروز، داشتن اطلاعات زیاد راه گشا نیست؛ آنچه اهمیت دارد استفاده از حجم وسیع اطلاعات و به کارگیری آن در همه حیط ههای زندگی است. برای استفاده از این سطح گسترده اطلاعات، لازم است فراگیران به سطوح عالی تفکر و خودشناسی دست یافته و در فرایندهای شناختی و حل مسأله تبحر کافی داشته باشند. این مهم در آموزش عالی اهمیت دوچندان می یابد. امروزه، موضوع اساسی آموزش و پرورش تربیت انسان هایی است که بتوانند درست فکر کنند و بتوانند با تصمیم گیری های درست و مناسب، مسائل پیچیده پیش رو را حل و فصل نمایند. مجمع اهداف آموزش ملی، توانایی تفکر انتقادی و ارتباط مؤثر و حل مسأله را در دستیابی به موفقیت تحصیلی در سطوح عالی آموزش یک ضرورت می داند(گیونگ و میانگ،2008). افراد دارای سبکهای شناختی متفاوت در موقعیتهای یادگیری به شیوه های متفاوتی عمل می‏کنند. از نظر پردازش اطلاعات، بسته به سبک شناختی، آزمودنیها به جنبه های متفاوت اطلاعات توجه می کنند و در رمزگذاری، ذخیره و یادآوری اطلاعات و، به طور کلی، در تفکر و درک مطلب به راههای متفاوت عمل می کنند. پژوهشهای زیادی که رابطه بین سبکهای شناختی و ترجیحات تحصیلی را بررسی کرده اند نشان می دهد که یادگیرندگان نابسته به زمینه بیشتر جذب رشته های ریاضی و علوم پایه می‏شوند و به موضوعهایی که نیازمند تفکر انتزاعی، مستقل، مهارتهای تحلیلی و تواناییهای بازسازی است علاقه نشان می دهند در حالی که افراد دارای سبک وابسته به زمینه بیشتر جذب رشته های علوم انسانی می شوند و به موضوعهای علوم اجتماعی و زمینه هایی که مستلزم روابط اجتماعی نظیر خدمات اجتماعی و تدریس است علاقه نشان می دهند(رضایی و سیف ،1380).

بخشی از تحقیقات انجام شده:



- پژوهش سولومون و راث بلوم (2008) نشان می دهد که ترس از شکست در امتحان که یک پاسخ اضطرابی است باعث میشود که سطح اضطراب فرد بالا رود و در نتیجه برای کاهش این اضطراب شخص ممکن است دچار اهمالکاری تحصیلی می شود تا اضطرابش را به تاخیر بیندازد. نتایج پژوهش های زیادی نشان می دهد که اضطراب می تواند بر اهمال کاری تحصیلی تأثیرگذار باشد.

- نامیان و حسینچاری(1390) در پژوهشی تحت عنوان پیش بینی اهمال کاری تحصیلی بر اساس هستة کنترل و باورهای مذهبی انجام دادند. در این راستا، نمونه ای متشکل از 447 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز ( 225 دختر و222 پسر ) به شیوة نمونه گیری هدفمند انتخاب و پرسشنامه های اهمال کاری تحصیلی، هستة کنترل و جهت گیری مذهبی را تکمیل کردند . در نگاهی کلی، نتایج نشان داد که نمرة کل اهمال کاری تحصیلی به وسیلة بعد (مؤلفة) اخلاقیات از جهت گیری مذهبی و هستة کنترل درونی به صورت منفی پیش بینی می شود. همچنین معلوم شد که هستة کنترل درونی و بعد اخلاقیات از جهت گیری مذهبی پیش بینی کنندة منفیِ دو بعد اهمال کاری در آماده سازی تکلیف و اهمال کاری در آماده سازی مقاله هستند . اهمال کاری در آمادگی برای امتحان، توسط هیچ یک از ابعاد جهت گیری مذهبی و هستة کنترل درونی پیش بینی نمی شود . مقایسة دختران و پسران نشان داد که میانگین نمرة اهمال کاری در آماده سازی تکالیف و نمرة کل اهمال کاری تحصیلی در پسران بیشتر از دختران است؛ در سایر ابعاد اهمال کاری، تفاوت معنی داری بین دو گروه مشاهده نشد.



فهرست مطالب:


تعریف یادگیری

2-1-1 تعریف سبک

2-1-1 تعریف سبک شناختی

2-1-1 سبک های یادگیری از نظر کلب:

2-1-3-1 سبک یادگیری واگرا

2-1-3-1 سبک یادگیری جذب کننده

2-1-3-1 سبک یادگیری همگرا

2-1-3-1 سبک یادگیری انطباق یابنده

2-1-4- انواع سبکهای شناختی

2-1-4-1 مقاومت در برابر انعطاف پذیری

2-1-4-1 متعارف بودن در برابر فردیت

2-1-4-1 سبک های مفهوم سازی

2-1-4-1 سبک های بخش بخش سازی

2-1-4-1 واگرایی در مقابل همگرایی

2-1-4-1 جذب کننده در برابر انطباق یابنده

2-1-4-1 پردازش کننده کلامی در برابر دیداری

2-1-4-1 سبک شناختی تکانشی در مقابل تاملی

2-1-4-1 سبکهای پیچیدگی شناختی در برابر سادگی شناختی

2-1-4-1 سبکهای شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه

2-2 پیشینه داخلی و خارجی پژوهش


مبانی نظری و پیشینه پژوهش شیوه های فرزند پروری (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شیوه های فرزند پروری در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مبانی نظری و پیشینه پژوهش شیوه های فرزند پروری  (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 14459
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شیوه های فرزند پروری در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:


شیوه های پرورشی کودک در گذر سده ها دگرگون شده است. در جامعه گذشته که دارای قواعد خشک و مستبدانه بود، یعنی همان جامعه ای که والدین امروز در آن پرورش یافته اند، روابط مردم در قالب مافوق و زیردست برقرار بود، پدر خانه قدرت برتر به حساب می آمد و مادر مطیع او و فرزندان مطیع هر دو بودند. جامعه خوب و سازمان یافته بود و هر کس به نقش خود در جامعه واقف بود. اگر جامعه همان ساختار را حفظ می کرد بسیاری از مشکلات عمده ی امروزی به وجود نیامده بود. اما جامعه ایستا نیست و تغییرات وسیع آن منجر به طرح سئوالات اساسی در زمینه پایه ساختار جامعه شده است. تا نیم قرن پیش بسیاری از والدین انتظار داشتند فرزندان آنها بی چون و چرا از اوامر آنها پیروی کنند. ولی در حال حاضر بسیاری از والدین، دیگر چنین انتظاراتی ندارند. با توجه به گسترش اطلاعات در مورد شیوه های فرزندپروری، نگرش والدین نیز در بسیاری از زمینه ها دستخوش تغییر شده است. به نظر می رسد در قرن معاصر والدین نسبت به نیازهای فرزندان خود آگاهتر، هوشیارتر و به مراتب انعطاف پذیرتر هستند(کاستین، لیچت، وانس و لاک، 2012).


بخشی از تحقیقات انجام شده:


سروقد،رضایی و معصومی(1389)در پژوهشی به بررسی رابطه بین سبک های تفکر و خود کارآمدی جوانان دختر و پسر (دانش آموزان پیش دانشگاهی) شیراز پرداختند. نمونه به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. نتایج نشان دادند: بین متغیر خودکار آمدی با همه ی سبک های تفکر به جز تفکر درونگرا و کل نگر در سطح یک صدم در کل دانش آموزان رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد.

استرنبرگ (2001) به بررسی نقش سبک های تفکر بر پیشرفت تحصیلی دو گروه از کودکان تیز هوش مشارکت کننده در یک برنامه ی تابستانی ییل، پرداخت و بیان نمود که سبک های تفکر قضایی و قانونی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت و معنی داری دارد.



فهرست مطالب:


تعاریف شیوه های فرزند پروری

2-1-2 نظریه ها و دیدگاههایی درباره شیوه ها

2-1-2-1 نظریه بامریند

فرزندپروری مقتدرانه

فرزندپروری مستبدانه

فرزندپروری آسان گیرانه

فرزندپروری بی اعتنا

2-1-2-2 الگوی شفر

2-1-2-3 دیدگاه السون

2-1-2-4 الگوی زیگلمن

2-1-3 نگرش های فرزندپروری

2-1-4 مزایای سبک فرزند پروری اقتدارانه

2-1-5 تاثیر شیوه های فرزندپروری مقتدارنه بر شایستگی فرزندان

2-1-6 طبقه اجتماعی و سبک فرزندپروری

2-1-7 فرهنگ و فرزندپروری

2-4 پیشینه پژوهش های انجام گرفته

2-4-1 پیشینه پژوهش های انجام گرفته در داخل کشور

2-4-2 پیشینه پژوهش های انجام گرفته در خارج کشور

منابع


مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های فرزند پروری (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های فرزند پروری در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های فرزند پروری  (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 14459
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های فرزند پروری در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:


روانشناسان همواره علاقه مند بوده اند که چگونگی تأثیر روش های تربیتی والدین را بر رشد قابلیت های اجتماعی کودکان مطالعه و بررسی نمایند. یکی از مهمترین مباحثی که در این حوزه مطرح است، فرزند پروری نامیده می شود. فرزند پروری فعالیت پیچیده ای شامل روش ها و رفتارهای ویژه ای است که مجزا یا در تعامل با یکدیگر بر رشد کودک تأثیر می گذارند. در واقع پایه و اساس شیوه فرزند پروری مبین تلاش های والدین برای کنترل و اجتماعی کردن کودکانشان است (بامریند، 1991).

همه والدین از این که کودکانشان چگونه باید باشند یا چه آگاهی داشته باشند، کدام ارزش های اخلاقی و معیارهای رفتاری را باید در فرایند رشد بیاموزند، آشکارا یا تلویحاً تصوری آرمانی دارند. والدین برای سوق دادن فرزندان خود به سوی این اهداف، راهبردهای بسیاری را می آزمایند، فرزندان را تنبیه یا تقویت می کنند، خودشان را سرمشق قرار می دهند.، اعتقادات و انتظارات خود را توضیح می دهند و یا سعی می کنند همسالان و دوستانی برای فرزند خود برگزینند که با این ارزش ها و اهداف همبستگی داشته باشد (ماسن و همکاران؛ ترجمه یاسایی، 1382).

بنابراین هر خانواده شیوه خاصی در تربیت فردی و اجتماعی فرزندان خویش به کار می گیرد. این شیوه ها که شیوه های فرزندپروری نامیده می شود متأثر از عوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و . . . است. شیوه های فرزندپروری به عنوان مجموعه یا منظومه ای از رفتارها که تعاملات والد- کودک را در طول دامنه ی گسترده ای از موقعیت ها توصیف می کند، تعریف شده است که این شیوه ها یک جو تعاملی تأثیرگذار را به وجود می آورد (دارلینگ و استنبرگ، 1993).


بخشی از تحقیقات انجام شده:


نتایج مطالعه نیوفیلد و همکاران (2006) با عنوان کیفیت زندگی در جنس گوناگون زن به مرد نشان داد که کیفیت زندگی در بین مشارکت کنندگان دو جنس گونه زن به مرد در مقایسه با جمعیت مرد به زن به ویژه با توجه به بهداشت روان پایین تر بود. مشارکت کنندگان دو جنس گونه زن به مرد که تستوسترون دریافت کردند، کیفیت زندگی بالاتری نسبت به آنهایی که هورمون درمانی نکردند، داشتند.



فهرست مطالب:


سبک های فرزند پروری

ابعاد فرزند پروری از دیدگاه شیفر (1965)

کنترل در برابر آزادی

والدین گرم و آزاد گذارنده

والدین سرد و آزاد گذارنده

الگوهای فرزند پروری مک کوبی و مارتین

فرزند پروری مقتدرانه

پیشینه پژوهش

اختلال هویت جنسی و سبک های والدینی

پیشینه پژوهشی

اختلال هویت جنسی و کیفیت زندگی

پیشینه پژوهشی

اختلال هویت جنسی و ویژگی های شخصیتی

منابع


مبانی نظری و پیشینه پژوهش تسهیم دانش (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تسهیم دانش در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تسهیم دانش (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 14459
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تسهیم دانش در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:


به طور کلی، سازمان ها دو نوع دانش دارند که به عنوان دانش پیش‌زمینه و پس‌زمینه یا دانش صریح و ضمنی شناخته می‌شوند. نخستین بار، پولانی (1985) میان دانش صریح و ضمنی تمایز قایل شد. نوناکا و تاکواچی معتقدند که امتیاز غالباً نادیده گرفته­شده­ی شرکتها، مواردی هستند چون بینش ها، شهودها، گمان ها، احساس های ناخودآگاه، ارزش ها، تصورها، استعاره‌ها و مقایسه‌ها. بهره‌برداری از این امتیاز ناملموس می‌تواند ارزش فراوانی به عملیات روزانه‌ی یک شرکت ببخشد.

دانش ضمنی معمولاً در قلمرو دانش شخصی، شناختی و تجربی قرار می‌گیرد، در حالی که دانش صریح بیشتر به دانشی اطلاق می‌شود که جنبه‌ی عینی‌تر، عقلانی‌تر و قوی‌تری دارد. دانش صریح به طور معمول هم به خوبی قابل ثبت است و هم قابل دسترسی است. پولانی در تمایز میان دو دانش می‌گوید: «می‌توانیم بیش از آنکه به زبان می‌آوریم، بدانیم». او در اصل چنین می‌گوید که بیان کردن دانش ضمنی با واژه‌ها دشوار است. فناوری اطلاعات، به طور سنتی روی استفاده از دانش صریح متمرکز شده است(محمدی فاتح، سبحانی و محمدی،1385).

با این حال، سازمان ها اکنون دریافته‌اند که برای انجام مؤثر کارهای‌شان، نیازمند یکپارچه کردن هر دو نوع دانش هستند. از این رو، در حال ایجاد روش شناسی خاص به منظور تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح هستند که می‌تواند تدوین شود و بنابراین، دیگران می‌توانند آن را ثبت، ذخیره، منتقل، از آن استفاده و بر طبق آن عمل کنند.

دانش آشکار به راحتی قابل پردازش کامپیوتری، انتقال الکترونیکی و ذخیره سازی در پایگاه های اطلاعاتی است؛ ولی ماهیت ذهنی و حسی دانش ضمنی، پردازش و انتقال دانش کسب شده را از طرق منطقی و ساختارمند بسیار مشکل می سازد. برای اینکه دانش ضمنی در سازمان انتقال و گسترش یابد، باید آن دانش به کلمات یا اعدادی تبدیل شوند که برای هر کس قابل درک و فهم است. به طور مختصر، هنگام وقوع این فرآیند (یعنی تبدیل دانش ضمنی به دانش آشکار و تبدیل دانش آشکار به دانش ضمنی) سازمان، تولید دانش می نماید(نوناکا و تاکوچی، 1995).


بخشی از تحقیقات انجام شده:


- سید جوادین، عابدی، یزدانی و پورولی(1392)، به بررسی نقش میانجی اعتماد و تعهد سازمانی در رابطه بین عدالت سازمانی و رفتارهای شهروندی سازمانی در بیمارستان ها پرداخته شد. نتایج پژوهش نشان داد که تعهد سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی اثر مثبتی وجود داشت، همچنین اعتماد سازمانی بر رفتارهی شهروندی سازمانی اثر مثبتی وجود داشت.

- یان، دیویسون و مو (2013)، در پژوهشی با هدف بررسی« شکل گیری خلاقیت کارکنان » طبق نظریه ادراک از خود و پیوستن به این اصل که به اشتراک گذاری دانش منجر به تسهیل خلق دانش می شود، داده های جمع آوری شده از میان 232 کاربران وب، متوجه شدیم که هر به دنبال دانش بودن، منجر به خلاقیت بیشتر در کار است.



فهرست مطالب:


تعریف دانش

2ـ2ـ 2ـ ماهیت دانش سازمانی

2ـ2ـ 3ـ چرخه مدیریت دانش

2ـ2ـ 3ـ 1ـ ذخیره دانش

2ـ2ـ 3ـ 2ـ تسهیم دانش

2ـ2ـ 3ـ 3ـ کاربرد دانش

2ـ2ـ 3ـ 4ـ تعاریف و مفهوم تسهیم دانش

2ـ2ـ 3ـ 5ـ تئوری های مربوط به تسهیم دانش

2ـ2ـ 3ـ 6ـ زیرساخت های تسهیم دانش

2ـ2ـ 3ـ 7ـ برنامه‎های تسهیم دانش

2ـ2ـ 3ـ 8ـ شیوه‎های به اشتراک‎گذاری دانش

2ـ2ـ 3ـ 9ـ روش های غیر رسمی اشتراک دانش

2ـ2ـ 3ـ 10ـ بسترها و مجراهای تسهیم دانش

2ـ2ـ 4ـ مدل های تسهیم دانش

پیشینه تجربی

2-4-1- تحقیقات انجام شده مرتبط با پژوهش در داخل کشور

تحقیقات انجام شده مرتبط با پژوهش در خارج از کشور

منابع


مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت شغلی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت شغلی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 221 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت شغلی (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 14459
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت شغلی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:


بی شک یکی از زیبا ترین ویژگی های انسان، قدرت آفرینندگی و یا خلاقیت اوست. به واسطه ی همین ویژگی است، که انسان می تواند اهداف آرمان گرایانه خود را پدید آورد، و توانایی های خود را شکوفا سازد. آنچه پیش از این در مورد خلاقیت تصور می شد، بر اساس نگرش نبوغ آمیز بنا شده بود، و طبق این نگرش، خلاقیت به افراد خاصی تعلق داشت؛ افرادی که از نبوغ استثنایی برخوردار بوده و توانایی های ذهنی آنان، فراتر از مردم عادی به شمار می رفت . بنابراین خلاقیت موهبتی آسمانی پنداشته می شد، که صرفاً در اختیار تعداد معدودی از افراد قرار گرفته است، در صورتی که خلاقیت به افراد معدودی تعلق نداشته و تمامی افراد می توانند خلاقانه فکر کنند. تنها تفاوت عمده بین افراد نابغه و خلاق وافراد عادی در این است، که گروه اول روش هایی را به کار می گیرند، که افراد دیگر از آن روش ها بی اطلاع هستند(پیرخالقی، 1384).


بخشی از تحقیقات انجام شده:


- آغاز و نگین تاجی(1392)، در تحقیقی با هدف « اعتماد درون سازمانی: عاملی کلیدی در جهت تسهیم واقعی دانش» فرضیه های این پژوهش با استفاده از پرسشنامه در خبرگزاری ایسنا که اکثر کارکنان آن را نیروی کار دانشی و متخصصین تشکیل می دهند به آزمون گذارده شده اند. براساس نتایج این پژوهش، اعتماد درون سازمانی بر رفتارهای تسهیم دانش درون واحدی و میان واحدی مؤثر است. البته شدت این رابطه درباره تسهیم دانش خود را با اعضای شایسته تر واحد خود تسهیم کنند، اما از اینکه دانش خود را در اختیار اعضای سایر واحدها بگذارند چندان هراسی ندارند. نکته مهم این بود که افراد با سابقه مدیریتیبیشتر کمتر تمایل به در اختیار دیگران گذاشتن دانش خود داشتند.

- یان، دیویسون و مو (2013)، در پژوهشی با هدف بررسی« شکل گیری خلاقیت کارکنان » طبق نظریه ادراک از خود و پیوستن به این اصل که به اشتراک گذاری دانش منجر به تسهیل خلق دانش می شود، داده های جمع آوری شده از میان 232 کاربران وب، متوجه شدیم که هر به دنبال دانش بودن، منجر به خلاقیت بیشتر در کار است.


فهرست مطالب:


خلاقیت

2-3-2- تعاریف خلاقیت

2-3-3- تعریف خلاقیت

2-3-4- ضرورت و اهمیت خلاقیت

2-3-5- مدل های خلاقیت

2ـ3ـ5ـ 1ـ مدل گراهام والاس

2ـ3ـ5ـ2ـ مدل اسبورن

2ـ3ـ5ـ3ـ مدل تورستن

2ـ3ـ5ـ4ـ مدل رندسیپ

2-3-6- ویژگی های افراد خلاق

2-3-7- تاثیر خلاقیت فردی روی سازمان

2-3-8- کارهای لازم برای ایجاد خلاقیت و نوآوری گروهی

2-3-9- اصول مدیریت برای نوآوری:

2-3-11- روشهای افزایش خلاقیت:

2-3-12- مدیریت تقویت خلاقیت در سازمان:

پیشینه تجربی

2-4-1- تحقیقات انجام شده مرتبط با پژوهش در داخل کشور

تحقیقات انجام شده مرتبط با پژوهش در خارج از کشور

منابع