فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تفکر (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تفکر در 23 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تفکر (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 14459
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تفکر در 23 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد



بخشی از مبانی نظری:


از زمان سقراط و ارسطو تا زمان حال دربارة تفکر و ماهیت و مراحل آن بحث‌های زیادی به عمل آمده است. کتاب معروف « چگونه فکر می‌کنیم؟ » جریان تفکر را شامل مراحلی می‌داند که دو مرحله ابتدایی و انتهایی و پنج مرحلة میانی را در برمی‌گیرد. مرحلة اول یا ابتدایی،‌ مرحله شک و ابهام است و آن زمانی است که انسان با یک موقعیت پیچیده رو به رو شده و درصدد یافتن پاسخی برای مسئله و مشکل ایجاد شده است. مرحلة انتهایی، زمانی است که فرد از شک و ابهام درآمده و به نتیجه و جواب دست یافته است. به عبارتی تفکر سازمان دادن و تجدید سازمان در یادگیری گذشته جهت استفاده در موقعیت فعلی است(امامی پور و سیف، 1382).

تعریف دیگر، تفکر را فرایندی رمزی و درونی می داند که منجر به یک حوزه شناختی می‌گردد، که نظام شناختی شخص متفکر را تغییر می‌دهد(پور فرج عمران، 1387).

بخشی از تحقیقات انجام شده:



احدی،خویینی،کریمی،دلاور و زری باف(1390)در پژوهشی به مقایسه سبک های تفکر و هیجان طلبی در دانش جویان کارشناسی رشته های هنر و ریاضی برای افزایش رفتارهای سازمانی مثبت پرداختند. نتیجه پژوهش بر ضرورت توجه سازمان ها بر ویژگی های رفتار سازمانی مثبت مانند سبک تفکر قانون گذار(خلاق) و سبک های تفکری است که به این نوع تفکر یعنی خلاقیت می انجامد و نیز افزایش هیجان های مثبت برای بهبود عملکرد در محیط کاری مورد توجه می باشد.

هرز و گولن(2012)در مطالعه ی خود دریافتند که سبک فرزند پروری با مراقبت افراطی و سطح پایین پذیرش با عزت نفس ارتباط منفی و معنادار دارد.


فهرست مطالب:



تعریف تفکر و سبک های تفکر

2-2-2 انواع سبک های تفکر

2-2-3 تفکر از دیدگاه جان دیویی

2-2-4 تفکر از دیدگاه گیلفورد

2-2-5 مراحل تفکر منطقی در مواجهه با مشکلات

2-2-6 سبک های تفکر از دید استرنبرگ

2-2-7 رابطه هوش و تفکر

2-2-8 عوامل بستر ساز تفکر

2-4 پیشینه پژوهش های انجام گرفته

2-4-1 پیشینه پژوهش های انجام گرفته در داخل کشور

2-4-2 پیشینه پژوهش های انجام گرفته در خارج کشور

منابع


مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 14459
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:


اتیسم طیفی از اختلالات است. در اصطلاح کلی، به این معنی است که فرد می­تواند دارای یک اتیسم خفیف یا خیلی شدید باشد. در بالاترین انتهای طیف سندرم آسپرگر وجود دارد، که بعضی از اوقات سندرم پروفسور کوچک نامیده می شود. پایین ترین انتهای طیف اغلب اتیسم کلاسیک نامیده می شود که معمولا همراه با عقب ماندگی ذهنی است. در بین این طیف انواع اختلالات نافذ رشد شامل سندرم رشد اختلال فروپاشنده دوران کودکی، اختلال نافذ رشدغیر اختصاصی وجود دارد (گریر و آفیت، 2009).

اُتیسم در سراسر دنیا دیده می­شود و فقط در پسران بیشتر از دخترها مشاهده شده است. به عبارت دیگر نژاد، مکان زندگی، میزان سواد، وضعیت مالی، نوع اعتقاد، شیوه زندگی، و. . . هیچ کدام تأثیری در شانس بروز اُتیسم ندارند (دوجا و رابرت، 2006).



بخشی از تحقیقات انجام شده:



اسچاف (2011)،به بررسی چگونگی تأثیر تجربه ی زندگی با رفتارهای مرتبط با مشکلات حسی در کودکان مبتلا به اتیسم بر روال عادی زندگی خانواده ها پرداخت. مصاحبه‌های نیمه ساخت‌یافته کاملی با چهار نفر از مراقبین کودکان راجع به معنی و تاثیر رفتار‌های حسی فرزندانشان بر روال عادی زندگی خانواده در داخل و خارج از خانه انجام شد. یافته‌ها نشان داد که رفتار‌های حسی عاملی هستند که مشارکت خانواده در سر کار و تفریحات خانواده را محدود کرده‌اند و والدین راهبردهای خاصی برای مدیریت کارهای روزمره فرد و خانواده در سایه رفتارهای مرتبط با مشکلات حسی کودک بکار بردند.

بلقان آبادی،حسن آبادی،اصغری نکاح(1390)،پژوهشی با هدف بررسی اثربخشی زوج درمانی مثبت نگر بر بهبود رضایت از زندگی مادران کودکان با نیازهای ویژه انجام دادند.نمونه این پژوهش شامل 24 مادر دارای کودکان با نیازهای ویژه(گروههای :کم توان ذهنی،ناشنوا،حسی-حرکتی،اتیسم و چندمعلولیتی)در دو گروه 12 نفره ی آزمایش و کنترل بود. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه امیدواری اسنایدر استفاده شد.نتایج نشان دادند که امیدواری مادران کودکان با نیازهای ویژه که مداخله را دریافت کرده بودند،به طور معناداری افزایش یافته بود.



فهرست مطالب:

2-1-1-1 نشانه های عمومی بیماری اُتیسم:

2-1-1-2 علل بروز اُتیسم:

2-1-1-3 تشخیص اُتیسم:

بررسی پیشینه­ی تحقیق

پژوهش­های خارجی

پژوهش­های داخلی

منابع


مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازدارندگی رفتاری (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازدارندگی رفتاری در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 75 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازدارندگی رفتاری (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 14459
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازدارندگی رفتاری در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد

بخشی از مبانی نظری:


یکی از موضوع هایی که امروزه ذهن پژوهشگران حیطه ی روانشناسی سلامت را به خود مشغول کرده است، رابطه بین ویژگی های شخصیتی و ابتلا به بیماری های روانی و جسمانی است. برخی از روانشناسان، به این نظر علاقه نشان می دهند که شخصیت، مبتنی بر عملکرد دستگاه عصبی است. بر اساس نظریه ی پاولف ، فرآیند اساسی بر تمامی فعالیت های دستگاه عصبی مرکزی، حاکم است. یکی از این فرآیندها، برانگیختگی و دیگری بازداری است. تمامی محرک های درونی و بیرونی که باعث برانگیختگی و بازداری می شوند، هر چه بیشتر تکرار شوند در مغز به صورت با ثبات تری در می آیند. در انتهای این زنجیره، رفتارهای قالبی پویا پدید می­آیند که تا اندازه ی زیادی در برابر تغییر، مقاومت نشان می­دهند. این روند، به ویژگی­های تثبیت شد­ه­ای منجر می شود که شاید بتوان گفت به عنوان بخشی از شخصیت فرد در می آید (بیتا و همکاران، 1997).

بخشی از تحقیقات انجام شده:



صالحی و همکاران (1391) در پژوهش خود با هدف بررسی راهکارهای نهادینه سازی وجدان کاری و فرهنگ خود کنترلی در کارکنان واحدهای دانشگاهی دریافتند که عوامل فرهنگی- اجتماعی، فردی- شخصیتی و خانوادگی- تربیتی بر نهادینه سازی فرهنگ خودکنترلی و وجدان کاری کارکنان تأثیرگذار می­باشد.

نتایج پژوهش چیونگ (2010) با هدف بررسی فشار، خودکنترلی و تفاوت جنسیتی در بزهکاری در میان نوجوانان چینی نشان داد دخترانی که دارای خودکنترلی بالایی بودند میزان گرایش به رفتارهای بزهکارانه و بالتبع مصرف الکل در آنها کمتر بوده است.

فهرست مطالب:



بازدارندگی رفتاری(BIS)

2-2 سیستم های مغزی بازداری/ فعال سازی رفتاری(BIS / BAS)

2-2-1 سیستم بازدارندگی رفتاری(BIS)

2-2-2 توصیف سیستم بازدارنده رفتار(BIS) از بعد رفتاری، عصب- شناختی و شناختی

2-2-3 سیستم فعال ساز رفتاری(BAS)

2-3 تبیین نظری سیستم مغزی بازداری- فعال ساز رفتاری(BIS / BAS)

2-3-1 نظریه شخصیتی آیزنک

2-3-2 نظریه کلونینجر

2-3-3 نظریه شخصیتی گری

2-4 مکانیزم های مغزی پاداش و تنبیه/ بازداری- فعال ساز رفتاری

2-9 پیشینه عملی پژوهش

2-9-1 مطالعات انجام شده در ایران

2-9-2 مطالعات انجام شده در خارج از ایران

منابع



مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرشت و منش (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرشت و منش در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرشت و منش  (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 14459
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرشت و منش در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد



بخشی از مبانی نظری:


کلمه شخصیت معادل کلمه ی Personality انگلیسی یا Personalite فرانسه است که خود از ریشه لاتین Personu گرفته شده است و به معنی نقاب یا ماسکی بود که در یونان و روم قدیم بازیگران تئاتر، بر چهره می گذاشتند. این تعبیرات به این مطلب دارد که شخصیت هر کس ماسکی است که بر چهره خود می زند تا وجه تمیز او از دیگران باشد (کریمی، 1386).

شخصیت مجموعه تفکیک ناپذیر آن خصایص بدنی و نفسانی است که شناخته دوستان نزدیک شخص می باشد. به عبارت دیگر، آن نقاب یا ماسکی است که فرد برای سازش با محیط که در حقیقت نوعی بازیگری در صحنه زندگی است به چهره خود نهاده است (ایزدی، 1351، به نقل از کریمی، 1386).

شلاون (1988) «شخصیت راسازمان پویای جنبه های ادراکی، انفعالی، ارادی و بدنی (شکل بدن و اعمال حیاتی بدن) فرد آدمی می داند». به نظر مدّی (1972) «شخصیت مجموعه ای پایدار از ویژگی ها و گرایش هاست که مشابهت و تفاوت های رفتار روانشناختی افراد را مشخص می کند».


بخشی از تحقیقات انجام شده:


نتایج مطالعه پارولا و همکاران (2010) با عنوان «بررسی کیفیت زندگی تراجنسی ها پس از عمل جراحی و هورمونی» نشان داد عمل جراحی تغییر جنسیت، کیفیت زندگی تراجنس ها را در چندین حوزه مهم و متفاوت رضایت از عمل جراحی، تغییر جنسیت، کیفیت زندگی اجتماعی و کیفیت زندگی جنسی بهبود می بخشد.در بین افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی، جنبه ی ذهنی و روانی کیفیت زندگی آنها تحت تأثیر قرار می گیرد این تأثیر منفی می باشد و جنبه های دیگر کیفیت زندگی تحت تأثیر اختلال هویت جنسی افراد عمل نکرده نمی باشد

ثابتی و همکاران (1386)، طی پژوهشی نشان دادند که ویژگی های شخصیتی به ویژه روان رنجور خویی در شکل گیری باورهای جنسی منفی که منجر به بد کارکردی های جنسی می شوند، نقش دارند. در زنان ویژگی های شخصیتی می تواند حدود ده درصد از باورهای جنسی را پیش بینی کند.



فهرست مطالب:


سرشت و منش

شخصیت

محیط اجتماعی

ساختار شخصیت

منش

نظریه های شخصیت

روانشناسی فردی، نظریه آدلر

نظریه ی رفتار گرایی شخصیت

نظریه شناختی

نظریه های سنخ (تیپ) شناختی شخصیت

نظریه صفات و عاملی شخصیت

گوردن آلپورت

ریموند، بی کتل

هانس آیزنک

کاستا و مک کری

نظریه سرشت و منش کلونینجر

نظریه سرشت

نظریه منش

پیشینه پژوهشی



مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروندی سازمانی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروندی سازمانی در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی 3D character & object
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروندی سازمانی  (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 14459
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروندی سازمانی در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:


مفهوم رفتار شهروندی سازمانی اولین بار توسط اورگان و همکاران وی در سال ( ۱۹۸۳ ) مطرح گردید. تحقیقات اولیه ای که در زمینه رفتار شهروندی سازمانی انجام گرفت بیش­تر برای شناسایی مسئولیت­ها و یا رفتارهایی بود که کارکنان در سازمان داشتند، اما اغلب آنها نادیده گرفته می‌شد. این رفتارها با وجود این که در ارزیابی­های سنتی عملکرد شغلی به طور ناقص اندازه گیری می‌شدند و یا حتی گاهی اوقات مورد غفلت قرار می‌گرفتند، اما در بهبود اثربخشی سازمانی مؤثر بودند ( بینستوک و همکاران، 2003). محققان سازمانی این اعمال را که در محل کار اتفاق می‌افتد، این گونه تعریف می‌کنند:

رفتار شهروندی سازمانی عبارت است از «مجموعه­ای از رفتارهای داوطلبانه و اختیاری که بخشی از وظایف رسمی فرد نیستند، اما با این وجود توسط وی انجام و باعث بهبود مؤثر وظایف و نقش­های سازمان می­شوند.»( اپلباوم، 2004).

بولینو، ترنلی و بلودگود (2002) رفتار شهروندی سازمانی را به عنوان میل و انگیزه کارکنان در فراتر رفتن از الزامات رسمی شغل به منظور یاری کردن یکدیگر، همسو کردن منافع فردی با منافع سازمانی و داشتن علاقه ای واقعی نسبت به فعالیت­ها و مأموریت­های کلی سازمان تعریف کرده اند. آنان بر این عقیده هستند که رفتارهای شهروندی به طور کلی دارای دو خصیصه عمومی هستند: اولاً آنها به طور مستقیم قابل تقویت نیستند (به عنوان مثال، نیازی نیست که آنها از جنبه فنی بخشی از شغل یک فرد باشند) و ثانیاً آنها ناشی از تلاش­های ویژه و فوق العاده­ای هستند که سازمان به منظور دستیابی به موفقیت، از کارکنانش انتظار دارد( کورکماز و ارپکل، 2009).


بخشی از تحقیقات انجام شده:


- آغاز و نگین تاجی(1392)، در تحقیقی با هدف « اعتماد درون سازمانی: عاملی کلیدی در جهت تسهیم واقعی دانش» فرضیه های این پژوهش با استفاده از پرسشنامه در خبرگزاری ایسنا که اکثر کارکنان آن را نیروی کار دانشی و متخصصین تشکیل می دهند به آزمون گذارده شده اند. براساس نتایج این پژوهش، اعتماد درون سازمانی بر رفتارهای تسهیم دانش درون واحدی و میان واحدی مؤثر است. البته شدت این رابطه درباره تسهیم دانش خود را با اعضای شایسته تر واحد خود تسهیم کنند، اما از اینکه دانش خود را در اختیار اعضای سایر واحدها بگذارند چندان هراسی ندارند. نکته مهم این بود که افراد با سابقه مدیریتیبیشتر کمتر تمایل به در اختیار دیگران گذاشتن دانش خود داشتند.

- یان، دیویسون و مو (2013)، در پژوهشی با هدف بررسی« شکل گیری خلاقیت کارکنان » طبق نظریه ادراک از خود و پیوستن به این اصل که به اشتراک گذاری دانش منجر به تسهیل خلق دانش می شود، داده های جمع آوری شده از میان 232 کاربران وب، متوجه شدیم که هر به دنبال دانش بودن، منجر به خلاقیت بیشتر در کار است.


فهرست مطالب:


رفتار شهروندی سازمانی

2ـ1ـ2ـ ویژگی های کلیدی رفتار شهروندی

2ـ1ـ3ـ عناصر رفتار شهروندی

2ـ1ـ4ـ مؤلفه های رفتار شهروندی سازمانی

2ـ1ـ5ـ عوامل تاثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی

2ـ1ـ6ـ پیامدها و نتایج رفتار شهروندی سازمانی

پیشینه تجربی

2-4-1- تحقیقات انجام شده مرتبط با پژوهش در داخل کشور

تحقیقات انجام شده مرتبط با پژوهش در خارج از کشور

منابع