فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

پاورپوینت کتاب مدیریت عمومی تألیف دکتر سید مهدی الوانی

دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت عمومی تألیف دکتر سید مهدی الوانی در حجم 203 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل شامل فصل اول سیر تحولات نظریه های سازمان و مدیریت، فصل دوم برنامه ریزی، برنامه ریزی جامع و استراتژیک ، فصل سوم سازماندهی، سازماندهی پویا، فصل چهارم کنترل و نظارت در سازمان ، فصل پنجم هدایت و انگیزش هدایت و رهبری سازمانی، فصل ششم ارتباطات
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 5
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1620 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 203
پاورپوینت کتاب مدیریت عمومی تألیف دکتر سید مهدی الوانی

فروشنده فایل

کد کاربری 274
کاربر

عنوان: پاورپوینت کتاب مدیریت عمومی تألیف دکتر سید مهدی الوانی

دسته: مدیریت (مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 203 اسلاید

کتاب مدیریت عمومی تألیف دکتر سید مهدی الوانی از جمله منابع مهم درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی و تئوری های مدیریت پیشرفته در سطح کارشناسی و ارشد میباشد. این فایل شامل پاورپوینت کل هشت فصل این کتاب می باشد که در 203 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

فصل اول: سیر تحولات نظریه های سازمان و مدیریت

طبقه بندی کلان نظریه های مدیریت
نظرات ویلیام اسکات

نظرات سیستمی و اقتضائی

طبقه بندی بولدینگ

طبقه بندی ریچارد اسکات

مکاتب کلاسیک -گونه اول

مکاتب نئوکلاسیک -گونه دوم

مکاتب سیستمی -گونه سوم

مکاتب سیستمی -گونه سوم
گونه چهارم

خلاصه نظرات اسکات

مدل چند وجهی کوئین

نقشهای مدیر در مدل کوئین

استعاره در شناخت سازمان

سازمان به مثابه ماشین

سازمان به مثابه موجود زنده

سازمان به مثابه موجود زنده

سازمان به مثابه مغز

یادگیری تک حلقه ای و دو حلقه ای

سازمان به مثابه مغز

سازمان به مثابه زندان روح

سازمان به مثابه موجودی دگرگون شونده و متغیر

سازمان به مثابه ابزار سلطه

سازمان به مثابه فرهنگ

سازمان به مثابه نظام سیاسی

سبکهای متفاوت مدیریت تعارض

سازمان پدیده ای کثیر الوجه

طبقه بندی موضوعی- رابرتز و سایرین

فصل دوم: برنامه ریزی، برنامه ریزی جامع و استراتژیک

مقدمه

خصوصیات برنامه ریزی استراتژیک

وجوه افتراق برنامه ریزی جامع و برنامه ریزی عملیاتی

اهمیت و ضرورت برنامه ریزی جامع در سازمان

فرایند برنامه ی ریزی جامع

برنامه ریزی عملیاتی

تکنیک های برنامه ریزی

جدول کارنما

برنامه ریزی نیروی انسانی

برنامه ریزی احتیاجات نیروی انسانی

روش تجزیه و تحلیل هدفها و فعالیتها

روش نرخ روند

برنامه ریزی تامین نیروی انسانی

نتیجه گیری

فصل سوم: سازماندهی، سازماندهی پویا

مقدمه

مبانی سازماندهی

سازمان بر مبنای وظیفه (هدف)

مزایا و محدودیت های سازمان بر مبنای وظیفه

سازمان بر مبنای نوع تولید

نمونه نمودار طراحی یک سازمان بر مبنای نوع تولید

مزایای سازمان بر مبنای نوع تولید

محدودیتهای سازمان بر مبنای نوع تولید

سازمان بر مبنای منطقه عملیات

نمونه نمودار یک سازمان بر مبنای منطقه عملیات

مزایا و محدودیت های سازمان بر مبنای منطقه عملیات

سازمان بر مبنای ارباب رجوع یا مشتری

نمونه نمودار یک سازمان بر مبنای ارباب رجوع

مزایا و محدودیت های سازمان بر مبنای ارباب رجوع

محدودیتهای ساختارهای سنتی سازمانی

الگوهای جدید ساختار سازمانی

سازمان بر مبنای پروژه

سازمان ماتریسی یا خزانه ای

سازمان با گروه های متداخل یا سازمان گروهی

سازمان با واحدهای مستقل

سازمان با ساختار آزاد

الگوی پنج بخشی

فصل چهارم: کنترل و نظارت در سازمان

مقدمه

تعاریف کنترل

کنترل گذشته نگر

کنترل پیش نگر

کنترل زمان وقوع

طراحی سیستم کنترل

تعیین نتایج مورد انتظار (بایدها) در کنترل

تعیین شاخص برای سنجش نتایج موردانتظار

تعیین استاندارد یا الگوی مطلوب

نقش استانداردها در کنترل

انواع استانداردها

تعیین نحوه و روش جمع آوری اطلاعات یا طراحی شبکه اطلاعاتی در کنترل

ارزیابی اطلاعات و نتیجه گیری

نقاط استراتژیک یا کلیدی در کنترل

مشخصات سیستم کنترل مؤثر

کاربرد مدل امتیازات متوازن در کنترل

مدل امتیازات متوازن چیست؟

خودکنترلی: انتخابی دیگر در کنترل

فصل پنجم: هدایت و انگیزش: هدایت و رهبری سازمانی

رهبری

رابطه قدرت و نفوذ رهبری

نظریه های هدایت و رهبری

نظریه های خصوصیات فردی رهبری

نظریه های رفتار رهبری

سبک رهبری

نظریه های موقعیتی و اقتضایی

نظریه مسیر- هدف

اجزای متشکله نظریه مسیر – هدف در رهبری

نظریه دوره زندگی

نظریه جانشین رهبری

انگیزش کارکنان

نظریه سلسله مراتب نیازها

نظریه دوجنبه ای انسان

نظریه دوعاملی انگیزش

نظریه انگیزش موفقیت

نظریه نیازهای زیستی، تعلق و رشد

نظریه انتظار و احتمال

نظریه برابری

نظریه اسناد

اسناد رفتارها به علل درونی و بیرونی

انگیزش در عمل

مهندسی شغل

توسعه شغل

چرخش شغلی

غنی سازی شغل

مشاغل گروهی

خصوصیات مطلوب شغلی

الگوی اقتضایی انگیزش

فصل ششم: ارتباطات سازمانی

مقدمه

ارتباطات چیست؟

فرایند ارتباطات

فرستنده پیام

پیام

انواع پیام ها و فعالیتهای گیرنده و فرستنده

گیرنده پیام

موانع ارتباطی

بازخور

ارتباطات یک جانبه و دو جانبه

ارتباطات در سازمان

ارتباطات رسمی

الگوی زنجیره ای

الگوی حلقه ای

الگوی Y

الگوی ستاره ای

الگوهای ارتباط غیررسمی

الگوی رشته ای

الگوی تابشی

الگوی تصادفی

الگوی خوشه ای

تجزیه و تحلیل تعاملی یا مراوده ای

فصل هفتم: تصمیم گیری

مقدمه

تعریف تصمیم گیری

مراحل مختلف فرایند تصمیم گیری

استفاده از مدل در تصمیم گیری

انواع مدلها

انتخاب مدل مناسب

طبقه بندی تصمیم ها

طبقه بندی تصمیم ها از نظر میزان اطمینان به نتایج حاصل از شقوق مختلف اخذ تصمیم

تصمیم گیری در حالت ریسک

تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان

طبقه بندی تصمیمها بر اساس مراحل

تصمیم های تک مرحله ای یا ایستا

تصمیم های چند مرحله ای یا دنباله دار

درخت اخذ تصمیم

مراحل اصلی در شیوه درخت اخذ تصمیم

نقدی بر شیو های جامع- عقلایی تصمیم گیری

فصل هشتم: خلاقیت و نوآوری

مقدمه

خلاقیت و نوآوری

تقسیم بندی سازمانها بر اساس میزان خلاقیت و توجه آنها به توسعه و تغییر

نحوه ظهور اندیشه های نو و بدیع

فنون خلاقیت و نوآوری

تحرک مغزی

اصول حاکم در جلسات تحرک مغزی

ارتباط اجباری

تجزیه و تحلیل مورفولوژیک

گردش تخیلی

پرسش های ایده برانگیز

تکنیک 5-3-6 گروه اسمی

الگوبرداری از طبیعت

تفکر موازی

چگونه می توانیم خلاقیت و نوآوری را در سازمان تسهیل کنیم؟

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی تألیف دکتر احمد روستا، دکتر داور ونوس و دکتر عبدالحمید ابراهیمی

دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی تألیف دکتر احمد روستا، دکتر داور ونوس و دکتر عبدالحمید ابراهیمی در حجم 355 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل شامل فصل اول معرفی بازاریابی، فصل دوم برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی، فصل سوم تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی، فصل چهارم رفتار مصرف کننده، فصل پنجم تقسیم بازار و تعیین بازار هدف
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 1
فرمت فایل pptx
حجم فایل 955 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 355
پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی تألیف دکتر احمد روستا، دکتر داور ونوس و دکتر عبدالحمید ابراهیمی

فروشنده فایل

کد کاربری 274
کاربر

عنوان: پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی تألیف دکتر احمد روستا، دکتر داور ونوس و دکتر عبدالحمید ابراهیمی

دسته: مدیریت (مدیریت بازاریابی)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 355 اسلاید

کتاب " مدیریت بازاریابی" تألیف دکتر احمد روستا، دکتر داور ونوس و دکتر عبدالحمید ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی و همچنین مهمترین منبع طرح سوالات آزمون کارشناسی ارشد درس مدیریت بازاریابی مجموعه مدیریت میباشد. این فایل شامل پاورپوینت کل سیزده فصل این کتاب می باشد که در 355 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که هم می تواند به عنوان ارائه کلاسی و هم به عنوان خلاصه ای جامع و کامل جهت مطالعه و آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

فصل اول: معرفی بازاریابی

مقدمه

تعریف بازاریابی جدید

نیازها و خواسته ها

مبادله

بازار

ابعاد گوناگون مارکتینگ

مدیریت بازاریابی

انواع تقاضا و وظایف اساسی بازاریابی

تقاضای منفی

نبودن تقاضا

تقاضای پنهان

تقاضای تنزلی

تقاضای فصلی

تقاضای کامل

تقاضای بیش از حد

تقاضای ناسالم

گرایش بازاریابی و مفروضات عمده آن

مقایسه مفهوم قدیم و جدید بازاریابی

پایه های گرایش بازاریابی

سیستم بازار

عناصر محیط بازاریابی

استراتژی های رقابتی

روشهای رقابتی رهبران بازار

روشهای رقابتی دنباله رو های بازار

فصل دوم: برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی

مقدمه

ارکان برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی

سطوح سازمانی شرکتها

برنامه استراتژیک کلان شرکت

فلسفه وجودی شرکت

مواردی که فلسفه وجودی باید به دقت تعریف کند

شناسایی واحد های خود گردان

تجزیه و تحلیل و ارزیابی وضعیت سرمایه گذاری ها

روش گروه مشاوران بوستون

روش جنرال الکتریک

برنامه ریزی استراتژیک واحدها

رابطه میان برنامه ریزی استراتژیک و بازاریابی

فرایند بازاریابی

تجزیه و تحلیل فرصت های بازاریابی

جستجو و انتخاب بازارهای هدف

طراحی استراتژی بازاریابی

برنامه ریزی برای برنامه های بازاریابی

سازماندهی، اجراو کنترل کلیه فعالیت های بازاریابی

عناصر آمیخته بازاریابی

ماهیت و محتوای برنامه بازاریابی

فصل سوم: تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی

مقدمه

نکاتی که در تحقیقات بازاریابی،باید مورد توجه قرار گیرد

سیستم های اطلاعاتی بازاریابی

مزایای استفاده از سیستم های پشتیبانی از تصمیمات بازاریابی

کاربرد های تحقیقات بازاریابی

مدیریت بازاریابی و فرایند تحقیقات بازاریابی

تعریف مساله

تعیین و تنظیم فرضیه ها

طراحی تحقیق

مشخص کردن نوع تحقیق

تعیین منابع کسب اطلاعات

داده های اولیه

داده های ثانویه

انواع تحقیق

طراحی و انتخاب نمونه

نمونه گیری احتمالی

نمونه گیری غیر احتمالی

نمونه گیری تصادفی ساده

نمونه گیری طبقه بندی شده

نمونه گیری خوشه ای

نمونه گیری منطقه ای

جمع آوری داده ها

مشاهده

نظر خواهی یا نظر سنجی

آزمایش

تجزیه و تحلیل، تعبیر، تفسیر و عرضه یافته ها

نحوه ارائه نتیجه تحقیق

فصل چهارم : رفتار مصرف کننده

فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده

تشخیص مساله (نیاز)

جستجوی اطلاعات

منابع اطلاعات بیرونی یا خارجی

ارزیابی راه چاره ها یا گزینه ها (با توجه به معیار های خرید)

تصمیم خرید

رفتار پس از خرید

انواع حل مسأله خرید

عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری خرید

عوامل فرهنگی-اجتماعی و گروه

عوامل روانی و فردی

عوامل موقعیتی

تاثیرات فرهنگی

تأثیرات طبقه اجتماعی

تأثیرات گروه های مرجع

تاثیرات خانواده وهمخانگی

انگیزه

ادراک

یادگیری

خودپنداری

سبک زندگی

تلقیات و برداشتها

آثار موقعیت خرید برروی فرایند تصمیم خرید

مشخصات اصلی خرید های سازمانی

فرایند تصمیم گیری خرید سازمانی

فصل پنجم: تقسیم بازار و تعیین بازار هدف

مقدمه

مزایای تقسیم بازار

تقسیم بندی بازار چیست؟

معیارهای تقسیم بازار

روش ها و متغیرهای تقسیم بازار

تقسیم بازار بر اساس متغیرهای جغرافیایی

تقسیم بازار بر اساس متغیر های جمعیت شناختی

تقسیم بازار بر اساس عوامل روان شناختی

تقسیم بازار بر اساس عوامل رفتاری

سبک زندگی و شخصیت

وضعیت وفاداری و انواع وفاداری

انتخاب بازار هدف برای متمرکز کردن فعالیت

طبقه بندی بازار به قسمت های کوچکتر

طبقه بندی اهداف

پنچ معیار اصلی قابل استفاده در طبقه بندی اهداف

استراتژی های انتخاب بازار هدف

استراتژی بازاریابی یکسان

استراتژی بازاریابی تفکیکی

استراتژی بازاریابی تمرکزی

عوامل مؤثر در انتخاب استراتژی بازاریابی

فصل ششم: پیش بینی فروش

مقدمه

تخمین اندازه و سهم بازار

تخمین نیازهای کل بازار

روش های پیش بینی فروش

روشهای کیفی

روشهای کمی

بررسی نظر هیات مدیران

روش دلفی

مزایا و معایب روش دلفی

بررسی نظر نیروی فروش

مزایا و معایب بررسی نظر نیروی فروش

بررسی قصد مصرف کنندگان از خرید

شبیه سازی آزمایش بازار

آزمایش بازار

تحلیل سری های زمانی

روش های کمی دیگر

تحلیل همبستگی

روش کمترین مجذور(رگراسیون)

روش قهقرایی چند متغیره(رگراسیون چند متغیره)

مسائل مربوط به پیش بینی

فصل هفتم: مدیریت محصولات

موضع یابی

توسعه استراتژی های موضع یابی محصول

آمیخته محصول

خط محصول

عرض و عمق محصول

پیوستگی آمیخته محصول

مدیریت محصولات جدید

فرایند توسعه محصول جدید

مراحل اصلی ایجاد و عرضه محصولات جدید

ایده یابی و ایده زایی

تصفیه ایده ها

توسعه و آزمایش مفهوم

توسعه استراتژی بازاریابی

بررسی تجاری

پیش بینی فروش

پیش بینی هزینه و سود

توسعه محصول

آزمایش بازار

تجاری کردن

منحنی عمر محصول

مرحله معرفی

مرحله رشد

مرحله بلوغ و اشباع

مرحله افول

عواملی که درمحصول باید مورد بررسی قراربگیرد

نامگذاری و مارک محصول

مارک گذاری تولدکننده

مارک گذاری خصوصی برای متقاضیان خرده فروش یاعمده فروش محصولات

استراتژیهای مارک گذاری

بسته بندی محصول

ضمانتنامه محصول

خدمات

فصل هشتم: کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان

مقدمه

جدیدترین قلمرو در بازاریابی

مفهوم جدید کیفیت

مفهوم جدید خدمت به مشتریان

راههایی برای افزودن ارزش با ارائه خدمات به مشتریان

اهمیت کیفیت محصول وارائه خدمات به مشتریان

تاثیرکیفیت محصول وارائه خدمات به مشتریان درآمیخته بازاریابی

تأثیرات کیفیت وخدمات برمحصول

تأثیرات کیفیت وخدمات برقیمت

تأثیرات کیفیت وخدمات برترفیع محصول

ارائه خدمات به مشتریان و متمایز بودن محصول

تأثیرات کیفیت وخدمات برتوزیع

نقش بخش بازاریابی در کیفیت محصول

برنامه ای برای ارائه خدمات به مشتریان

مرحله اول: انتظارات مشتریان را درک کنید

مرحله دوم: برای مشتریان اولویت برقرار نمایید

مرحله سوم: اهداف خدمت را تعریف کنید

مرحله چهارم: در تمام سطوح سازمان تعهد به ارائه خدمات را ایجاد نمایید

مرحله پنجم: انتظارات مطلوب در مشتریان ایجاد کنید

مرحله ششم: ساختاری بنیادی برای ارائه خدمات ایجاد نمایید

مرحله هفتم: کارکنان را پرورش دهید

مرحله هشتم: رضایت مشتریان را اندازه گیری کنید

مرحله نهم: در جستجوی شکایت کنندگان برآیید.

فصل نهم: تعیین قیمت

مقدمه

وابستگی متقابل قیمت، محصول، ترفیع وتوزیع

قیمت گذاری درانواع بازارهای مختلف

قیمت گذاری درحالت رقابت کامل

قیمت گذاری درحالت رقابت انحصاری

قیمت گذاری درحالت رقابت انحصاری چندجانبه

قیمت گذاری درحالت انحصارکامل

تجزیه وتحلیل رابطه بین قیمت وتقاضا

تأثیرعوامل نامربوط به قیمت برتقاضا

فرایند قیمت گذاری

تحلیل وضعیت بازار

تخمین تقاضا

کشش پذیری

ارزیابی تقاضا در بازار

تغییرات منحنی تقاضا

تحلیل رقابت

انواع حساسیت تقاضا

چهارگروه عمومی رقابت قیمت

شناسایی موانع و محدودیت های قیمت گذاری

تعیین هدفهای قیمت گذاری

تحلیل توانمندی سود

تعیین سطوح قیمت اولیه

روشهای قیمت گذاری مبتنی یرتقاضا

قیمت گذاری ارزشی

قیمت گذاری پرمایه وگران

قیمت گذاری نفوذی

تفاوت قیمت گذاری تشخصی با پرمایه

قیمت گذاری با اعداد خرده

قیمت گذاری گروهی و ردیفی

قیمت گذاری جمعی یا بسته ای

قیمت گذاری پس رو

روشهای قیمت گذاری مبتنی برقیمت تمام شده وسود

قیمت گذاری براساس منحنی تجربه

روشهای قیمت گذاری مبتنی بر رقابت

تعدیل ومدیریت قیمتها

انواع تخفیفها

فصل دهم: سیستم و مدیریت توزیع

تعریف توزیع

مدیریت کانال های توزیع

انواع واسطه ها

مراحل تصمیمات مهم در طراحی کانال های توزیع

مراحل طراحی کانال های توزیع

عوامل شناسایی کانال های مختلف

ارزیابی و گزینش کانالها

ارزیابی و گزینش کانالها

کانالهای اصلی توزیع

شبکه توزیع

خرده فروشها

عمده فروشها

دلالها و کارگزاران

اساس طبقه بندی واسطه های خرده فروش

انواع عمده فروشها

مهم ترین انواع کارگزاران

مدیریت توزیع فیزیکی

وظایف توزیع فیزیکی

فصل یازدهم: فعالیتهای ترفیعی وتشویقی

مقدمه

فرآیند ارتباطات

عوامل موثردرترکیب ترفیع

اجزای آمیخته ترفیع وتشویق

گامهای اصلی برنامه تبلیغات آگهیها

مشخص کردن هدف

تصمیمات درمورد بودجه اگهی

تصمیمات درموردپیام

تصمیمات درموردرسانه گروهی

ارزیابی عملیات آگهی دررسانه

پیشبردفروش

تصمیمات اصلی درامور پیشبرد فروش

ایجاد برنامه پیشبردفروش

اهداف روابط عمومی

مراحل تعیین زمان ونحوه استفاده ازروابط عمومی

فروش حضوری

مزیت فروش حضوری

انواع مشاغل فروش

فرآینداستراتژیک فروش حضوری

عوامل موثردرترکیب ترفیع

مراحلی که درانتخاب فروشندگان مهم است

سه گام اصلی درانتخاب نیروی فروش

روشهای متداول پرداخت دستمزد به نیروی فروش

فصل دوازدهم: انواع بازاریابی

مقدمه

انواع بازاریابی

بازاریابی خود(شخصی)

بازاریابی سازمان

بازاریابی مکان

بازاریابی ایده

بازاریابی خدماتی

ویژگی امورخدماتی

آمیخته بازاریابی خدمات

بازاریابی در سازمانهای غیرتجاری

اهمیت بازاریابی غیر تجاری

ایجاد برنامه استراتژیک برای بازاریابی غیرتجاری

تجزیه وتحلیل بازارهدف

برنامه ریزی محصول

تعیین قیمت

سیستم توزیع

برنامه های ترفیع فروش

اجرای برنامه های عملیاتی

فصل سیزدهم: بازاریابی بین المللی

مقدمه

اهمیت بازارهای جهانی

استراتژی همگانی یا ویژه

مراحل عمده تصمیم گیری دربازاریابی بین الملل

ارزیابی محیط بازاریابی بین المللی

سیستم بازرگانی بین المللی

وضعیت اقتصادی

وضعیت سیاسی-قانونی کشورها

وضعیت فرهنگی

تصمیم به فعالیت در سطح بین الملل

تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین الملل

تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین الملل

استراتژی صادرات

همکاری مشترک

سرمایه گذاری مستقیم

انواع صادرات

صادرات غیرمستقیم

صادرات مستقیم

انواع همکاری مشترک

همکاری مشترک از طریق واگذاری امتیازی خاص

قرارداد تولید

قرارداد همکاری در مدیریت

همکاری به صورت مالکیت مشترک

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


مبانی نظری و پیشینه تحقیق زانو درد در سالمندان

مبانی نظری وپیشینه تحقیق زانو درد در سالمندان
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 1
فرمت فایل docx
حجم فایل 54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
مبانی نظری وپیشینه تحقیق زانو درد در سالمندان

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

استوآرتریت-

انواع استوآرتریت-

استوآرتریت زانو-

عوامل مستعدکننده-

سالمندی-

درد زانو-

خودکارآمدی-

خودمدیریتی -

فهرست منابع-

زانو درد در سالمندان

استوآرتریت

استوآرتریت شایعترین بیماری مفاصل در سراسر دنیا و درگیری زانو شایعتر از بقیه مفاصل است.این بیماری بیشتر در افراد مسن دیده می شود. در برخی جوامع از جمله ایران ، به علت عادات خاص که سبب فشار بیشتر به مفصل زانو میشود، استوآرتریت زانو شایعتر بوده و در سنین پایین تر تظاهر می کند. تعداد زیادی از مراجعین به درمانگاه ها یا مطب پزشکان را بیماران با درد زانو تشکیل می دهند که رادیوگرافی انجام شده از آنها یا طبیعی است و یا تغییرات دژنراتیو را نشان می دهد. استوآرتریت (آرتریت دژنراتیو ، آرتروز ) بیماری پیشرونده ای است که مفاصل سینویال را مبتلا می کند . اکثر بیماران ، سن بالای ۶۵ سال دارند و در زنها شایعتر است (۵۲).

انواع استوآرتریت :

نوع اولیه ( ایدیوپاتیک ) : که در آن هیچ بیماری زمینه ای که در ایجاد بیماری نقش داشته باشد ، یافت نمی شود. درگیری مفاصل متعدد بوده و معمولا سیر آهسته تری دارد و پیش آگهی آن بهتر است.

نوع ثانویه : وقتی که یک فاکتور مستعد کننده زمینه ای به صورت موضعی یا عمومی در ایجاد بیماری نقش داشته باشد. درگیری تک مفصلی دارد .عوامل مستعد کننده در ایجاد بیماری شامل : علل متابولیک (دیابت) علل آناتومیک (تغییر شکل مفاصل )،علل تروماتیک ( شکستگی ، دررفتگی ،ضایعه رباط ) و علل التهابی ( آرتریت روماتویید ، آرتریت چرکی ) می باشند(۵۳). با پیشرفت پاتولوژی تدریجا علایم رادیولوژی ظاهر می شود. سیر بیماری آهسته است و معمولا چندین سال طول می کشد. در این مدت بیمار حملات چند روزه تا چند ماهه بروز علایم دارد و ارتباط مستقیمی بین علایم بالینی و رادیوگرافی وجود ندارد(۵۴).

استوآرتریت زانو :

زانو شایعترین مفصل درگیر در بدن می باشد . از نظر تشریحی، زانو به سه قسمت جداگانه تقسیم می شود که شامل تیبیوفمورال داخلی ، تیبیوفمورال خارجی و پاتلوفمورال است . درگیری قسمت داخلی و پاتلوفمورال به صورت جداگانه و یا توام شایعتر است . در زانوی طبیعی محور وزن بدن از مرکز مفصل تیبیوفمورال میگذرد اما در ضمن فعالیت که ۲-۳ برابر وزن بدن از زانو عبور میکند قسمت داخلی زانو بیشترین فشار را تحمل می کند و در خم شدن زانو فشار پاتلوفمورال به ۷-۸ برابر وزن بدن می رسد که دلیل گرفتاری بیشتر این دو قسمت از زانو در استئوآرتریت می باشد(۵۵).

بیماران مبتلا به استوآرتریت زانو در دو گروه قرار میگیرند :

  • جوانها ، درگیری یک زانو که به دلیل صدمات قبلی یا اعمال جراحی است.
  • افراد میانسال و مسن ، اغلب چاق و اکثرا زنها که درگیری قرینه مفاصل دیگر مثل دست دارند(۵۶).

عوامل مستعدکننده :

عواملی نظیر سن و جنس ، سابقه فامیلی ، چاقی ، استوپروز ،ضربه، فعالیت ها و مشاغل مختلف شانس استئوآرتریت را زیاد میکند .علاوه بر چاقی که عامل مستعدکننده در هر سه قسمت زانو است عوامل خطرآفرین دیگری هم وجود دارند. تغییرات جزیی در شکل مفصل ، ضایعه رباطها با تغییر مسیر انتقال وزن یا سطح تماس سبب بروز استوآرتریت زانو می شود .در مطالعات جدید اهمیت عوامل ژنتیکی و شغلی بررسی شده است . دو زانو نشستن در وضعیتی که وزن بدن روی زانو است عامل مستعدکننده درگیری مفصل تیبیوفمورال است . راه رفتن با کفش پاشنه بلند در خانمها سبب افزایش فشار مفصل پاتلوفمورال و قسمت داخلی زانو می شود. از این رو ممکن است زانو را مستعد استوآرتریت کند . درمان با استروژن بعد از سن ۵۰ سالگی عامل خطرساز نسبی است و سیگار کشیدن شانس ابتلا را کاهش می دهد(۵۷).

علایم بالینی :

تظاهرات بالینی عمده ی استئوآرتریت شامل درد و خشکی مفاصل و اختلال عملکرد می باشد. علل ایجاد درد شامل: التهاب غشای سینوویال، کشیدگی کپسول مفصل و تحریک پایانه عصبی می باشد. خشکی مفصل که بیشتر در هنگام صبح و پس از بیدارشدن وجود دارد، معمولا کمتر از ۳۰ دقیقه طول میکشد و با تحرک مفاصل ، کاهش می یابد.اختلال عملکرد به علت درد در هنگام حرکت و محدودیت تحرک ناشی از تغییرات ساختمانی در مفاصل، روی می دهد(۵۸).


مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرطان پستان

مبانی نظری وپیشینه تحقیق سرطان پستان
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 1
فرمت فایل docx
حجم فایل 57 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
مبانی نظری وپیشینه تحقیق سرطان پستان

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

سرطان پستان

سرطان پستان یکی از شایع ترین انواع سرطان است که هرساله باعث مرگ و میر فراوانی در بین زنان و مردان می شود (68 و 69). سرطان پستان در ایالات متحده آمریکا یک مشکل عمده بهداشتی است (23) و پس از سرطان ریه دومین علت مرگ ناشی از سرطان ها می باشد (24 و 55 و 70). تخمین زده می شود سالانه 1/1 میلیون زن در سراسر جهان به سرطان پستان مبتلا شده و 410000 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند (38). همچنین در امریکا بیشتر از 190000زن و 1900 مرد در سال دچار این بیماری می شوند و 40000 نفر نیز در اثر سرطان پستان فوت می کنند (23). بالاترین وقوع سرطان پستان در اروپا و ایالات متحده گزارش شده است (71). این سرطان 26% تمام سرطان های تازه تشخیص داده شده در زنان را تشکیل داده و مسئول 15% مرگ های وابسته به سرطان در زنان می باشد (72). طبق آمارهای فعلی، خطر ابتلا به سرطان در طول عمر زن 1 به 8 است. هنگامی که این خطر در سنین مختلف در نظر گرفته شود، خطر ابتلا به سرطان پستان در سن 39 سالگی 1 در 210 ، و خطر ابتلا در سن 59 سالگی 1 در 26 است. تقریبا 80 % از موارد سرطان پستان، بعد از 50 سالگی تشخیص داده می شود (23).

سرطان وقتی بوجود می آید که DNA به عنوان سیستم کنترل کننده اعمال سلول، تغییر کرده و رشد و تقسیم سلول از کنترل خارج شود. به هنگام بروز سرطان رشد وتکثیر سلولها از مهار و کنترل خارج می شود و تعداد زیادی سلول جدید ایجاد می شود که به تدریج منجر به ایجاد توده یا تومور سرطانی می گردد (73). سرطان پستان در واقع تومورهای بدخیمی هستند که بطور معمول در سلول های اپی تلیالی لوبولی- مجرایی پستان به وجود می آیند و از طریق سیستم لنفاوی به گره های لنفاوی زیربغلی گسترش می یابند. پس از آن تومور می تواند به نواحی دور دست بدن نظیر ریه ها، کبد، استخوان و مغز متاستاز دهد. وجود سلول های سرطانی پستان در گره های لنفاوی زیربغلی نشان می دهد که رشد تومور تنها به نواحی مجاور پستان محدود نمی شود، بلکه تومور توانایی گسترش به نواحی دور دست را نیز دارد. اکثر سرطان های اولیه پستان آدنوکارسینوم هایی هستند که در ربع فوقانی خارجی پستان واقع می باشند (71).

سلول های سرطانی بر مبنای این که به غشا پایه تهاجم کرده و از آن عبور می کنند یا خیر می توانند سرطان مهاجم یا سرطان درجا باشند. که از سرطان های درجا می توان به کارسینوم لبولی و مجرایی درجا اشاره کرد، و از کارسینوم های تهاجمی پستان می توان به بیماری پاژه نوک پستان، کارسینوم مجرایی مهاجم، آدنوکارسینوم همراه با فیبروز، کارسینوم مدولاری، موسینی، پاپیلری، توبولار، لبولی تهاجمی و سرطان های نادر (آدنوئید کیستی، سلول اسکاموس آپوکرین) اشاره کرد (72 و74 و 75). کاسینوماهای پستان به دو گروه عمده مجرایی (حدود 85% سرطانهای پستان) و لوبولار (حدود 15% سرطانهای پستان) تقسیم شده که بیشتر به صورت غیر مهاجم یا مهاجم دیده می شوند (76).

توصیف سرطان پستان درجا بر فقدان تهاجم سلول ها به بافت همبند زمینه و محصور بودن آنها در محدوده طبیعی مجرا و لوبول تاکید دارد. به حالتی گفته می شود که در آن سلول های به ظاهر بدخیم تنها به ناحیه مجاری یا لوبولی پستان محدود بوده و به غشای زیرین نفوذ پیدا نکرده اند. کارسینوم درجای مجاری پستان (DCIS) به عنوان مقدمه و پیش درآمد ارتشاح یا نفوذ کارسینوم به نواحی مجاور در نظر گرفته می شود. بر حسب الگوی رشد سلول های اشغال کننده مجرا، ویژگی های هسته این سلول ها، فعالیت میتوزی، وجود نکروز و نوع میکروکلسیفیکاسیون ها، DCIS ها به سه نوع درجه بالا، بینابینی و درجه پایین طبقه بندی می شوند. DCIS های درجه پایین متداول بوده و در حالت عادی چند کانونه هستند. DCIS های درجه بالا به لحاظ شیوع در رده دوم قرار داشته و ساختمانی بهم پیوسته دارند و با میکروکلسیفیکاسیون بارز همراه می باشند (72 و 77).

کارسینوم درجای لوبولی (LCIS)از واحدهای لوبولی انتهایی منشا گرفته و تنها در پستان زنان تشکیل می شود. با تکثیر و ازدیاد سلول های غیرطبیعی جامد و اتساع واحدهای لوبولی مشخص می گردد (71). برخلاف DCIS معمولا به صورت تصادفی به وجود LCIS پی برده می شود، در حالت عادی با میکروکلسیفیکاسیون همراه نمی باشد و کمتر به کارسینوم ارتشاحی تبدیل می شود (72).

سرطان های پستان اکثراً (75%) از نوع کارسینوم های ارتشاحی مجاری پستان هستند (23 و 71). این تومورها از سیستم مجرا منشا گرفته و معمولا به بافت های اطراف هجوم می برند و غالبا یک توده سفت و نامنظم در پستان ایجاد می کنند (23). آن ها در حالت عادی به گره های لنفاوی منطقه و نواحی دورتر متاستاز می دهند. معمولا در دهه های 5 و 6 زندگی به صورت توده منفرد و سفت ایجاد می گردد. 5 تا 10 % موارد سرطان پستان را کارسینوم های لوبولی تشکیل می دهند، این کارسینوم ها معمولا به صورت یک لایه ضخیم گسترده در پستان تظاهر می یابند (71).

کارسینوم مدولاری 5% از سرطان های پستان را تشکیل می دهد که بیشتر در زنان جوانتر از 50 سال تشخیص داده می شود (23). نوعی از کارسینوم مجرایی مهاجم است، که از مجاری بزرگتر داخل پستان منشا می گیرد و حاوی ارتشاح لنفوسیتی متراکم است (78).


مبانی نظری و پیشینه تحقیق فشار مراقبتی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق فشار مراقبتی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 2
فرمت فایل docx
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
مبانی نظری وپیشینه تحقیق فشار مراقبتی

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

فشار مراقبتی

در مبحث مراقبت اصطلاحی با عنوان "Family Caregiver" وجود دارد که به معنای مراقبت یکی از اعضای خانواده از عضو دیگر خانواده است. ولی اگر شخصی که مراقبت را ارائه می دهد یک متخصص مانند پرستار، پزشک، کاردرمانگر یا روانشناس باشد اصطلاح " professional Care" مطرح می شود (36, 68). تعاریف زیادی از مراقبت ارایه شده است. انجمن مراقبین خانواده آمریکا مراقبت توسط خانواده را این­گونه تعریف می­کند: « ارایه­ی حمایت­های ذهنی و فیزیکی لازم برای محافظت کردن از یکی از اعضای خانواده ». هوروویتز در سال 1958 تعریف جامع­تری را ارایه داد که دارای چهار بعد است:

1. مراقبت مستقیم (کمک کردن در لباس پوشیدن، مدیریت داروها)؛

2. مراقبت روانی (فراهم کردن حمایت اجتماعی و دلگرمی)؛

3. مراقبت به صورت میانجی­گری (گفتگو کردن با سایرین در مورد کسی که تحت مراقبت است)؛

4. مراقبت مالی (انجام امور مال بیمار و خرید و فروش­های او). (36, 68).

در خانواده ها معمولا" اولین کسی که نقش مراقبت را به عهده دارد همسر خانواده است و در صورتی­که امر مراقبت برای وی سنگین باشد، فرزندان نیز به کمک می­آیند. کان و پنرود اظهار می­کنند که اکثر مراقبین را به ترتیب زن، مرد، دختر و پسر در یک خانواده تشکیل می­دهند. براساس اطلاعات به­دست آمده از انجمن سالمندان ، 23 درصد از خانواده ها در طول 50 سال حداقل یک­بار مراقبت کردن از بیماری را به عهده دارند. مراقبت کردن در ارتباط هستند. و 80 درصد مراقبین جامعه اعضای همان خانواده می باشند. پترآرنو تخمین می زند هزینه­های مراقبت کردن از 306 بیلیون دلار در سال 2006 به بیش از 375 بیلیون دلار در سال 2009 رسیده است (67)

مراقبینی که بیماران آن­ها به بیماری­های مزمن مانند بیماری­های قلبی عروقی، سرطان، بیماری کلیوی مبتلا هستند و درمان آن­ها بیش از شش ماه طول می­کشد، عموما" درجاتی از ناامیدی را تجربه می­کنند. آینده­ی مراقب و بیمارش مشخص نیست و گاهی طول عمر بیمار به 92 سال می­رسد. در چنین شرایطی گاهی بیمار از مراقب خود درخواست می­کند که به زندگی وی پایان دهد. مراقبت طولانی مدت کار فرسایشی است و به صورت مزمن سبب استرس و به وجود آمدن علایم افسردگی در مراقب می­شود، به طوری که گاهی مراقب به شدت خسته می شود و از پای درمی آید (69).

بسیاری از افراد مراقبت کننده، مراقبت از بیمار خود را در روزهای اول به نام مراقبت نمی­شناسند و قبول ندارند. به عنوان مثال زمانی که نوه­ی شخصی، چمن های باغ را کوتاه می کند، به پدربزرگ خود در جهت حفظ انرژی­اش کمک کرده و باری را از روی دوش وی برداشته است. کمک­هایی که اعضای خانواده به پدر یا مادر خود می کنند، به صورت غیر­مستقیم وظایف آن­ها را انجام می­دهند. زمانی­که فرزندان خانواده­ای، کارهایی را در خانه انجام می­دهند، به صورت غیرمستقیم از بار کاری والدین کم می­کنند و این خود نوعی مراقبت محسوب می­شود. مراقبت شامل چهار مرحله است که هر مرحله ویژگی­های خاص خود را دارا می­باشد در مراقبت مرحله­ی اول شخص بیمار می شود و کم­کم در حال ضعیف­ شدن است، افراد خانواده غالبا" وظایف شخص بیمار را انجام می دهند (70, 71).

از مراقبت مرحله دوم به عنوان"مرحله­ی مراقبت طولانی " نیز یاد می­شود. در این مرحله، بیمار علاوه بر آن که در انجام وظایف خود ناتوان است، در انجام دادن کارهای مربوط به خود مانند بهداشت شخصی و رفتن به حمام، نظافت خانه، غذا درست کردن، خرید کردن نیز مشکل دارد. بیمار در این مرحله کاملا" وابسته نیست و می­تواند بعضی از کارهای خود را انجام دهد. بیمار می­تواند حرف بزند، تلفن کند، غذای آماده را بخورد و در تصمیم­گیری­ها شرکت کند. این مرحله طولانی­ترین مرحله­ی مراقبت است. برای مثال در بیماری که نارسایی کلیه دارد و همودیالیز می­شود، ممکن است همودیالیز بیمار 20-15 سال طول بکشد. در این زمان، بیمار همودیالیزی در مرحله دوم قرار دارد. نکته بسیار پر اهمیت این است که از شروع این مرحله مراقبین نیاز به حمایت دارند. هوهلر پیوستن مراقبین به انجمن­ها، سازمان­ها و گروه­های حمایتی را در این مرحله توصیه می­کند. به عنوان مثال انجمن­های آلزایمر در اکثر شهرها وجود دارد و مراقبین بیمار آلزایمری می­توانند به این مکان­ها مراجعه کرده و از مزایای آن استفاده کنند (70, 72, 73). فردی که از بیماری مراقبت می­کند، ممکن است در برآوردن نیازهایش به مشکل برخورده و به صورت دوره­ای احساس شکست کند. مراقبین نیاز به استراحت، مسافرت و نیرو­گرفتن مجدد دارند. (70, 71).

هوهلر از مرحله سوم مراقبت به عنوان « مرحله مراقبت با وظایف سنگین » یاد می­کند. در این مرحله از سلامتی مراقبین به شدت کاسته می­شود، چرا که در این زمان آ­ن­ها دو وظیفه­ی بسیار مهم دارند: اول مراقبت از بیمارشان و دوم مراقبت از خودشان. در این مرحله، شخص سومی باید مراقب را بررسی نماید تا مراقب از سلامتی خود غافل نشود. این شخص سوم معمولا" از طرف انجمن­های حمایتی به مراقب معرفی می­شود. در این مرحله، شخص حمایت­گر علاوه­ بر این­ که به مراقب و نیازهای وی می­پردازد، می بایست اندوه و پریشانی­های خانواده و اعضای آن را نیز بررسی کند و اقدامات لازم را انجام دهد (70, 72, 73).

در مرحله چهارم مراقبت، مراقب برای مرگ بیمار خود آماده می­شود و می­بایست در مورد مراقبت­های پایان عمر آموزش دیده باشد. مراقب در مورد مرگ و مردن به صورت کامل باید با بیمار خود صحبت کند. حتی اگر بیمار هوشیار نیست و به محیط اطراف خود آگاهی ندارد، می بایست این کار انجام پذیرد، چرا که حس شنوایی، آخرین حسی است که از بین می­رود. حمایت­گر باید در مورد مسایل روانی احتمالی با مراقب صحبت کند (). در این مرحله، مراقب باید با مشکلات روانی بسیار زیادی دست و پنجه نرم کند و خود را با آن­ها تطبیق دهد. چند مشکل بزرگ که در این مرحله سراغ مراقب می­آید در ابتدا عصبانیت است، مراقب به شدت پرخاشگر شده و در مرحله­ی انکار به سر می­برد. او نمی­تواند با مرگ بیمار خود کنار بیاید. مشکل دوم احساس گناه در مراقب است. او خود را مدام سرزنش می­کند که به خاطر مراقبت بد من، بیمارم به این روز افتاده و در حال مرگ است