فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع تفکر استراتژیک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع تفکر استراتژیک
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 47
فرمت فایل docx
حجم فایل 106 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع تفکر استراتژیک

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع تفکر استراتژیک

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

عبارت تفکر در بسیاری از موارد به اشتباه و برای اشاره به مفاهیمی مانند برنامه ریزی استراتژیک و یا مدیریت استراتژیک به کار برده شده است ( لیدکا[1] ، 1998). از این رو لازم است تا این موارد به صورت مجزا بررسی شده و تفاوت های آنها مورد توجه قرار گیرد.

تفکر استراتژیک، فرآیندی خلاقانه و واگرا بوده ( هراکلئوس[2]، 1998) و با چشم انداز و دورنمای طراحی شده توسط رهبران سازمان مرتبط است. این امر مستلزم فراتر رفتن اندیشه مدیران از عملیات روزمره با هدف تمرکز بر قصدونیت استراتژیک بلند مدت مورد نظر برای کسب و کار است. تفکر استراتژیک فعالیت های چون گردآوری اطلاعات، تحلیل و بحث و تبادل نظر در خصوص شرایط حاکم بر سازمان ( ایرلی[3]،2006) و در شرکت های دارای فعالیت های متنوع، پاسخگویی به سوالات اساسی در مورد پورتفوی سازمان را شامل می شود ( نادلر[4]، 2004).

آبراهام تفکر استراتژیک را شناسایی استراتژی های قابل اطمینان و یا مدل های کسب و کاری می داند که به خلق ارزش برای مشتری منجر شوند. او معتقد است جستجو برای یافتن گزینه های استراتژیک مناسب، که معمولابه عنوان بخشی از فرآیند مدیریت استراتژیک انجام می گیرد، در واقع نتیجه عملی تفکر استراتژیک است (آبراهام[5]، 2005).

گرتس نیز نقش تفکر استراتژیک را تلاش برای نوآوری و تجسم آینده ای جدید و بسیار متفاوت برای سازمان می داند که ممکن است منجر به تعریف مجدد استراتژی های اصلی و یا حتی صنعتی که شرکت در آن فعالیت می کند شود (گرتس[6]،2002).

تفکر استراتژیک یک فرآیند مداوم است (بن[7] وآبراهام، 2005) که هدف آن رفع ابهام و معنا بخشیدن به یک محیط پیچیده است( بن، 2005). این فرآیند تجزیه و تحلیل موقعیت و همچنین ترکیب خلاقانه نتایج تحلیل در قالب یک برنامه استراتژیک موفقیت آمیز را در بر می گیرد ( واقفی، 1998). در مقابل برنامه ریزی استراتژیک، غالبا برای اشاره به یک فرآیندتحلیلی و برنامه ریزی شده مورد استفاده قرار می گیرد ( هراکلئوس[8]، 1998). برنامه ریزی استراتژیک به مجموعه مفاهیم، رویه ها و ابزارهای گفته می شود که جهت کمک به رهبران، مدیران و برنامه ریزان برای تفکر و اقدام استراتژیک طراحی شده اند. برنامه ریزی استراتژیک جایگزینی برای تفکر نیست (درلی[9]،2007) بلکه این دو در یک فرآیند دیالکتیک با یکدیگر تعامل بوده و هردو برای مدیریت استراتژیک اثر بخش ضروری به شمار می روند ( هراکلئوس، 1998). برنامه ریزی استراتژیک همانگونه که اشاره شد، مجموعه ای از تئوری ها و چهارچوب هایی است که به همراه ابزارها و تکنیک های تکمیلی برای کمک به مدیران برای تفکر، برنامه ریزی و اقدام استراتژیک طراحی شده اند(استانهوز[10] و پمبرتون[11]، 2002). استراتژی های خلاقانه و منحصر به فرد که حاصل تفکر استراتژیک هستند باید از طریق تفکر همگرا و تحلیل یا به عبارت دیگر برنامه ریزی استراتژیک عملیاتی شود ( هراکلئوس، 1998) .

2-2-1-1- ماهیت تفکر استراتژیک :

«« تعریف»» ابزاری برای مفاهیم و رویکردهاست، ولی معرفی ««تفکر استراتژیک»» از طریق تعریف آن، کاری کم ثمر است. علت این امر، پیچیدگی مفهومی این رویکرد است. تعاریف متعددی که برای تفکر استراتژیک ارائه شده اند، هر یک به جنبه هایی از این رویکرد توجه داشته اند، هرچند هیچ یک تمامی ابعاد را در برندارد. درحالی که تفکر استراتژیک در عمل با فرآیندهای به هم پیوسته و مستمر ارتباط تنگاتنگی دارد. لیکن گاهی باید تفکر برکنش مقدم باشد و آن را هدایت نماید. در مواقع دیگر، در حین تغییرات غیر منتظره در محیط یا دقیقا بعد از وقوع تغییرات غیر قابل انتظار، کنش باید تفکر را دربرگیرد. در چینن شرایطی بهتر است به جای تعاریف، به ماهیت، ویژگی ها و کارکردهای تفکر استراتژیک پرداخته شود تلاش شود تا نمای صحیحی از این رویکرد تصویر گردد.

شکل(2-1). قابلیت تفکر استراتژیک

(پورصادق و یزدانی، 1390)

ماهیت تفکر استراتژیک نشانگر فهیم و بصیر شدن است. این بصیرت کمک می کند تا در شرایط پیچیده کسب و کار :

  1. واقعیت های بازار و قواعد آن به درستی شناخته شود.ژ
  2. ویژگی های جدید بازار زودتر از دیگران کشف گردد.
  3. جهش های ( ناپیوستگی های) کسب و کار درک شود.
  4. برای پاسخگویی به این شرایط، راهکارهای بدیع و ارزش آفرین خلق شود.

تفکر استراتژیک، مدیر را قادر می سازد تا بفهمد چه عواملی در دستیابی به اهداف مورد نظر موثرند و چه عواملی موثر نیستند و چرا. چگونه عوامل موثر برای مشتری ارزش می آفریند؟ این بصیرت نسبت به عوامل تاثیر گذار در خلق ارزش، قدرت تشخیص ایجاد می کند. بدون این تشخیص، صرف منابع ( مادی و غیر مادی ) سازمان برای دستیابی به موفقیت، بی حاصل خواهد بود. " کن ایچی اومی" در کتاب "تفکر استراتژیست" اظهار می دارد: "اگر موضوعات اساسی را تشخیص ندهید، هر قدر هم به خود و کارمندانتان فشار روحی و فیزیکی وارد کنید سرانجام نتیجه ای جز سردرگمی و شکست حاصل نخواهد شد".

2-2-1-2- کارکرد تفکر استراتژیک :

کارکرد اصلی تفکر اندیشه گرایی استراتژیک، خلق چشم انداز است. چشم انداز سمت و سوی مطلوب برای حرکت سازمان را مشخص می کند. استراتژی در راستای چشم انداز شکل می گیرد و سازمان را به سوی آن به حرکت در می آورد . چشم انداز از تعامل عوامل موثر در کسب و کار و چگونگی پاسخگویی به آنها شکل می گیرد و همچنین به صورت یک آرمان مشترک، سازمان را یکپارچه و هم انگیزه می سازد. حاصل کار، خلق بالاترین ارزش برای مشتری، مزیت رقابتی برای سازمان و تمایز از رقباست(شکل 2-2).


[1] . Lidka

[2]. Heracleous

3. Early

4. Nadler

5.Abraham

6. Graetz

1. Bonn

[8]. Heracleous

[9]. Dereli

[10]. Stonehouse

[11]. Pemberton


مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر ابعاد مختلف مدیریت کیفیت جامع (TQM) بر توانمندی شرکت در سفارشی‎سازی انبوه (MC)

فصل دوم این پایان نامه عالی رشته مدیریت با موضوع شناسایی و استخراج تاثیر ابعاد مختلف مدیریت کیفیت جامع بر توانمندی شرکت در سفارشی‎سازی انبوه ؛ با فرمت word و قابلیت ویرایش به صورت کامل و بدون کم و کاست( هم در مورد TQM و هم سفارشی سازی ) در 33 صفحه مطلب با ارزش و 10 صفحه رفرنس کامل، در اختیار شما قرار میگیرد این فایل طوری تهیه شده که دارای فهرست و
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 126 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر ابعاد مختلف مدیریت کیفیت جامع (TQM) بر توانمندی شرکت در سفارشی‎سازی انبوه (MC)

فروشنده فایل

کد کاربری 691
کاربر

فصل دوم پایان نامه فصل ادبیات پژوهش است، دراین فصل پایان نامه به سابقه تاریخی، مبانی نظری و پیشینه پژوهش پرداخته می شود که نیاز به صرف وقت زیاد و کار بیشتر دارد. و جمع آوری یک سری مقاله که در باره موضوع مورد پژوهش ما باشد چه پایان نامه نویسی یا حتی نوشتن مقالات ISI (که بخش ادبیات پژوهش یک بخش مهم و اساسی آن است) کار بسیار وقت گیر و پر هزینه ای است. مطالب ارائه شده در بخش ادبیات پژوهش همه باید استناد داشته باشد و معمولا از گذشته دور و نزدیک شروع و به آینده می رسد؛ که در این بخش باید با رفرنس دادن به مقالات معتبر، اعتبار کار پژوهشی را بالا برد. مبانی و یا چارچوب نظری باید به مفاهیم و متغیرها و ارتباط مشترک آنها با هم بپردازد که این بسیار مهم است.

فصل دوم این پایان نامه عالی رشته مدیریت با موضوع شناسایی و استخراج تاثیر ابعاد مختلف مدیریت کیفیت جامع بر توانمندی شرکت در سفارشی‎سازی انبوه ؛ با فرمت word و قابلیت ویرایش به صورت کامل و بدون کم و کاست( هم در مورد TQM و هم سفارشی سازی ) در 33 صفحه مطلب با ارزش و 10 صفحه رفرنس کامل، در اختیار شما قرار میگیرد. این فایل طوری تهیه شده که دارای فهرست و رفرنس بوده و دانشجویان در خصوص ارایه آن مشکلی نخواهند داشت. در واقع، هدف از در اختیار گذاشتن ادبیات تحقیق فصل دوم پایان نامه این است که دیگر دانشجویان و محققین گرامی می توانند از این فایل در ادبیات پژوهش پایان نامه خود یا جهت تهیه مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی خود استفاده نمایند تا فرایند تحقیق آنان کاهش یابد. در واقع با دسترسی به فایل مذکور میتوانید بخش بزرگی از زمان و هزینه تحقیق را کاهش دهید.

فهرست مطالب به این شرح است:

2-1 مقدمه. 15

2-2 مدیریت کیفیت جامع. 15

2-3 فلسفه مدیریت کیفیت جامع. 16

2-4 تاریخچه مدیریت کیفیت جامع در ژاپن.. 16

2-5 دیدگاه جوران در باب مدیریت فرآیندها 18

برنامه‎ریزی کیفی.. 18

کنترل کیفی.. 18

بهبود کیفی.. 19

2-6 کیفیت از منظر دمینگ... 19

1-2-6 الزامات مدل دمینگ... 20

2-2-6 اصول چهارده گانه دمینگ... 21

3-2-6 چرخه کیفیت.. 23

2-7 مشخصات کیفیت از دیدگاه مشتری.. 24

2-8 فاکتورهای مدیریت کیفیت جامع. 25

2-9 چابکی، پارادایم قبل از سفارشی‎سازی انبوه 29

2-10 تعاریف سفارشی‎سازی انبوه 30

2-11 قابلیت سفارشی‎سازی انبوه 36

2-12 ارتباط میان توانایی سفارشی‎سازی انبوه و مدیریت کیفیت جامع. 38

1-2-12 تئوری بازار محوری و تمرکز بر مشتری.. 39

2-2-12 تئوری مدیریت عملیات و بهبود مستمر. 39

2-13 پیشینه تحقیق. 41

2-14 نتیجه‎گیری: 43

جدول 2-2 . متغیرهای تحقیق. 44


دانلود پاورپوینت بازار فرابورس در ایران

دانلود پاورپوینت ارئه کلاسی با عنوان بازار فرابورس در ایران در حجم 21 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاس درسهای بازارها و نهادهای مالی و بازارهای پول و سرمایه
دسته بندی مدیریت مالی
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 548 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
دانلود پاورپوینت بازار فرابورس در ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 274
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت بازار فرابورس در ایران

دسته: مدیریت مالی- حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درسهای بازارها و نهادهای مالی- بازارهای پول و سرمایه)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 21 اسلاید

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " بازار فرابورس در ایران" می باشد که در حجم 21 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده که می تواند به عنوان ارائه کلاسی برای درسهای بازارهای و نهادهای مالی و بازارهای پول و سرمایه رشته های مدیریت مالی و حسابداریمورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

فرابورس ایران

بازار اول

بازار دوم

بازار سوم (بازار عرضه)

بازار ابزارهای نوین مالی

بازار پایه فرابورس

مزایای پذیرش شرکت‌ها در فرابورس ایران

شرایط عمومی پذیرش سهام شرکت‌ها در فرابورس

شرایط اختصاصی پذیرش در بازار اول

شرایط اختصاصی پذیرش در بازار دوم

مدارک لازم جهت پذیرش شرکت‌های سهامی عام در فرابورس

عرضه در فرابورس

عرضه اولیه در بازارهای اول و دوم

عرضه یکجا، خرد، و پذیره نویسی در بازار سوم

مزایای عرضه اوراق بهادار از طریق بازار سوم

فرآیند عرضه

کارمزد عرضه

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


دانلود پاورپوینت بورس اوراق بهادار تهران

دانلود پاورپوینت ارئه کلاسی با عنوان بورس اوراق بهادار تهران در حجم 64 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاس درسهای بازارها و نهادهای مالی و بازارهای پول و سرمایه
دسته بندی مدیریت مالی
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2173 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64
دانلود پاورپوینت بورس اوراق بهادار تهران

فروشنده فایل

کد کاربری 274
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت بورس اوراق بهادار تهران

دسته: مدیریت مالی- حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درسهای بازارها و نهادهای مالی- بازارهای پول و سرمایه)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 64 اسلاید

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " بورس اوراق بهادار تهران" بوده که در 64 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده که می تواند به عنوان ارائه کلاسی برای درسهای بازارهای و نهادهای مالی و بازارهای پول و سرمایه رشته های مدیریت مالی و حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

تاریخچه

خلاصه عملکرد

برخی از اهداف بورس

ساختار قانونی

انواع بازار در بورس اوراق بهادار تهران

بازار نقد

بازار آتی

بازار تبعی

بازار بدهی

صادر کنندگان اوراق قرضه

بازار ETF (Exchange Traded Fund)

سهام

بعضی از ویژگیهای سهام عادی

حق تقدم

اوراق بدهی

اوراق مشارکت

صکوک

انواع صکوک

ریسک اوراق صکوک

برخی از مزایای انتشار اوراق صکوک

اوراق مشتقه

قرارداد آتی

قرارداد اختیار معامله

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک

عایدی صندوق های مشترک سرمایه گذاری

انواع صندوقهای سرمایه‌گذاری

صندوقهای با سرمایه متغیر

صندوقهای با سرمایه ثابت

فرآیند پذیرششرکت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران

شرایط عمومی پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران

شرایط اختصاصی پذیرش شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران

شرایط اختصاصی پذیرش انواع شرکت‌های سرمایه‌گذاری

قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران

ارکان بازار اوراق بهادار

بازار اولیه

بازار ثانویه

جرایم و مجازات‌ها

مقررات متفرقه

قانون نحوة انتشار اوراق مشارکت

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


دانلود پاورپوینت بورس کالا

دانلود پاورپوینت ارئه کلاسی با عنوان بورس کالا در حجم 57 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاس درسهای بازارها و نهادهای مالیو بازارهای پول و سرمایه
دسته بندی مدیریت مالی
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1374 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
دانلود پاورپوینت بورس کالا

فروشنده فایل

کد کاربری 274
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت بورس کالا

دسته: مدیریت مالی- حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درسهای بازارها و نهادهای مالی- بازارهای پول و سرمایه)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 57 اسلاید

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " بورس کالا " بوده که در حجم57 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی برای درسهای بازارهای و نهادهای مالی و بازارهای پول و سرمایه رشته های مدیریت مالی و حسابداریمورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

ارکان شرکت بورس کالای ایران

مهمترین اهداف و اثرات بورس کالا

معافیت های مالیاتی و مزیت های خرید و فروش در بورس کالای ایران

نمایی از داد و ستد در بورس کالا

نحوه دریافت سفارش مشتریان نحوه دریافت کد معاملاتی

کد معاملاتی عام

کد معاملاتی خاص گروه کالا

ثبت سفارش مشتریان

اخذ فرم درخواست خرید کالا از مشتری

ثبت درخواست مشتری در سامانه ثبت سفارش کالا توسط کارگزار

معاملات غیر اعتباری

معاملات اعتباری

سایر اطلاعات در مرحله ثبت سفارش

نحوه انجام معاملات در بورس کالا به تفکیک هر گروه کالایی

اطلاعات موجود در اطلاعیه عرضه منتشره توسط بورس

نکات با اهمیت در معامله کالا در بورس

ارائه درخواست فروش

مراحل انجام معاملات فیزیکی

معاملات تک کالایی و چند کالایی

مراحل انجام معاملات

دوره‌گشایش

مرحله مظنه یابی

مرحله رقابت

مرحله نظارت

مرحله مازاد عرضه

انواع قراردادهای قابل معامله در بورس کالا

قرارداد آتی

تسویه و تحویل به تفکیک هر گروه کالایی

انواع تسویه

تسویه نقدی

تسویه اعتباری

مهلت تسویه

کارمزد های معاملاتی

نحوه تسویه قرارداد

جرائم تاخیر در عدم صدور حواله خرید کالا

مهلت تحویل کالا

تحویل با تلورانس مثبت

تحویل با تلورانس منفی

جرایم تاخیر در تحویل

کیفیت کالای تحویل داده شده

معاملات صادراتی

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.