فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

درمان افسردگی دو قطبی

درمان افسردگی دو قطبی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 6
فرمت فایل pdf
حجم فایل 499 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 79
درمان افسردگی دو قطبی

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

درمان افسردگی دو قطبی

فصل یک:اصول کلی


مهار کننده های مونوآمین اکسیداز و  فصل دو


داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای


ضد افسردگی های غیر معمول  فصل سه


مهار کننده های بازجذب سروتونین  فصل چهار


راهبردهای درمان برای افسردگی  فصل پنج
تک قطبی مقاوم


مشاورة شناختی - رفتاری

مشاورة شناختی رفتاری
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 8
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1075 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 152
مشاورة شناختی - رفتاری

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

مشاورة شناختی - رفتاری

مشاورة شناختی رفتاری به مشاهدات روزانه از رفتارهای افراد می پردازد که نسبت به موقعیتی
واحد، واکن شهای متفاوتی از خود نشا ن می دهند. در ابتدا ی قرن اول میلادی اپیکتیتوس فیلسوف رواقی چنین
نوشت :"مردم قبل از ای ن که از برخورد با رویدادها رنجیده شوند، بیشتر از برداشت های خود از آنها، متأثر می شوند."
توجیهی که نظریه پردازان شناختی - رفتاری مانند ب ک و همکاران ( 1979 ) و الیس ( 1962 ) در مورد ای ن پدیده ارائه
داده اند، ای ن است که تفسیر ی ک فرد از ی ک موقعیت ، تأثیر عمده ای بر عواط ف و رفتار بعد ی او خواهد داش ت. به
عنوان مثال ، فردی ممکن است از ای ن که یکی از همکارانش به نام "جان " امروز صب ح در راهرو ی اداره ، جوا ب سلام
او را نداد ه عصبانی شده ، ای ن کار او را ب یاحترامی نسبت به خود تلق ی کند. اما دیگری همین برخورد منف ی را نادید ه
بگیرد و حتی نسبت به او احساس ترحم و دلسوزی کند و بگوید: "عجب ، ای ن آقا دچار مشک ل روحی شده و
اعصابش به طورکلی درهم ریخته است !"و سپ س با ب یاعتنایی از کنار قضی ه بگذرد. پس یک موقعیت تنها می تواند از
زوایای متفاوتی دیده شود که بعضی از آنها سازگارانه تر از برخی دیگرند.
نخستین وظایف درمانی در درمان های شناختی - رفتاری ، همان گونه که بک و الیس قبل از دیگرا ن
مطالعه کرده اند، این است که به مراجعان خود کمک کنند تا به دقت سازگارانه ترین و معقول ترین تفسیر را از یک
موقعیت برداشت کرده و رفتارهای ی را پیش ه کنند که با آن زاویة دید جدید هماهنگ باشد. استعاره ای که زیربنای
رویکرد شناخت ی- رفتاری است ، همانند مورد کس ی است که با یک دوربین عکاسی ، چند عدس ی، فیلتر و لواز م
اختیاری دیگر کار می کند. این الگو بر ای ن موضوع اشاره دارد که یک فرد دارای مشکل بهداشت روان ، از نظر کیف ی
باشخصی که هیچ مسئلة روانی ندارد، تفاوتی نمی کند. اما اختلاف آن دو در این است که شخصِ دارای مشکل در
سلامت روان ، به طور طبیعی دوربین خود را چنان تنظیم می کند که عکس های غیرواقعی از موقعی تها بگیرد. این
رویکرد به ما کمک می کند تا رابطة میان مشاوره و مراجع را به همین گونه تنظیم کنیم .
نظریة شناختی رفتار ی بین دستاوردهای شناختی ، فرایندهای شناختی و طر حهای شناختی تمایز
قائل می شود. برداشت همکار جان در سناریوی بالا مبنی بر این که "او مشکل واقعی پیدا کرده است "، نمون ة یک
محصول شناختی است . این گونه محصول ها امکان دارد در جبهة مقدم هوشیاری یک فرد یا در لبة آگاهی او باشند.
یعنی امکان دارد در مشاور ة کاوشگری و کشف آنها مدتی ، دیر یا زود، طو ل بکشد. محصول های شناختی ، منحصر ب ه
اندیشه ها و نتیجه گیری های فردی نیستند، بلکه ممکن است شامل تصاویر ذهنی نیز بوده و با کیفیت بازتاب همراه
شوند، یا اغلب در ظاهر بدون تلاش هوشیاران ه و عمدی رخ دهند. به همین علت در اکثر اوقات " افکار خودکار"
نام می گیرند. ماهیت رویکرد شناختی رفتاری این است ، که محصولات شناختی آن میان موقعیت ها و پاسخ های
عاطفی ، رفتاری و فیزیولوژیک ی واسطه می شوند و به این ترتیب این رویکرد، یک بسط مهم از الگو ی محرک و
پاسخ رفتار انسان است .
فرایندهای شناختی در سطح بروز کمتر عمل می کنند و سازوکارهای ی را نشا ن می دهند که افراد به
وسیلة آنها رفت ه رفته قضاوت ها، ارزشیاب یها، انتظارها، ادرا کها و چیزهای ی از ای ن قبیل را ک ه بر آگاه یشان اشراف
دارند، شک ل می بخشند. یک موضوع محوری در تدوین نظریة افسردگی بک و همکارانش این است که الگوهای
تفکّرِ غلط در نشانگان افسردگی مداخله می کنند. برای مثال افراد افسرده ممکن است یک رویداد واحد را به دامنة
وسیعی از وقایع تعمیم دهند(تعمیم دهی بیش از حد)، یا اثرات منفی پیامدهای نامطلوب را بزر گ نمایی (بزرگ
نمایی ، فاجعه آمیز ساختن ) کرده ، یا در غیاب شواهد کافی (استنباط دلخواهی )، نتیجه گیری کنند.
طرح های شناختی مقیاس هایی اند که افراد از آنها برا ی پردازش اطلاعات خود بهره می گیرند و
تصور می رود که در یک سطح ساختاری برای ذخیره کردن ، سازمان بخشی ، یک پارچه سازی و هدایت پردازش
اطلاعات ف متکّی بر استنبا ط شخصی عمل کنند. تصور م یشود طر حهای اطلاعاتی معطوف به فرد(طرح های
فردمحور) نقشی مهم در افسردگی شخص دارند. بنابر فرمول بندی بِک ، طرح های شخصی منفی شامل یک شبکة
سازمان یافتة دقیق از اطلاعات ذخیره شدة فردی (که در وهل ة اول ناخوشاینداند) به همراه قواعدی برای سنجش
ارزش شخص به عنوان یک فرداند. این طرح ها در افسردگ ی فعال خواهند شد و به طوری که فرد افسرده تمایل دارد
خود را به گونه ای ناخوشایند ببیند و زندگی گذشته ، حال و آیندة خود را بیشتر به طور منفی تفسیر می کند.
به علاوه ، طرح های شخصیِ منفی فعال شده ، بازیابی اطلاعاتی را ک ه اعتبار آنها را حفظ می کند،
آسان می کنند. تمایز بین محصول های شناختی ، ساختارها و طرح های شناختی تا حدی اختیاری است . اما ای ن تمایز
را تقویت می کنند. در حقیقت بخش اعظم ارزشیابی بعدی مشاورة (CBC) توسعة مشاورة شناختی رفتاری
شناختی رفتار ی شاید بر بسط طرح های شناختی متمرکز باشد.
بک و الیس ، بیشترین تأکید بر ایجاد تغییر رفتار ی و هیجانی ( CBC ) در مشاور ة شناختی رفتاری
از را ه تغییر در شناخ تها بوده است . با ای ن حال ، مؤلفا ن اخیر بیان کرده اند که هر سه عامل (رویکردها، فرایندها و
طرح ها) باهم در تعامل اند. الگوی شناختی در شکل 1.1 نشان داده شده است .
به عنوان مثال ، بررس ی شکل 1.1 معلوم خواهد کرد ک ه آن الگو به طور هماهنگ است با الگوی
شناختی مشاوره در توصیه به مراجعان برای روی آوردن به ورزش (رفتار)، به عنوان روشی در کاهش
تنیدگی (فیزیولوژی ) که پس از آن حالت افسردگی (هیجانی ) را تخفی ف می دهد و ممکن است به کمتر فاجعه آمیز تلقی
کردن (شناخت ) درگیری ها و گرفتاری های روزانة افراد بینجامد.
به این ترتیب ، مشاور م یتواند از هری ک از ای ن چهار مسیر وارد عم ل شود. و هر مسیر ی را ک ه
برگزیند، تأثیر امواجش به راه های دیگر منتقل می شود. اشکال مختلف درمان های روان شناختی بر جه تهای خاصی
به عنوان هدف تأکید دارند. یکی از مزایا ی الگوی ش


پکیج حل تعارض های زناشویی با روش گلاسر

پکیج حل تعارض های زناشویی با روش گلاسر
دسته بندی آزمون ارشد
بازدید ها 6
فرمت فایل pdf
حجم فایل 316 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
پکیج حل تعارض های زناشویی با روش گلاسر

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

پکیج حل تعارض های زناشویی با روش گلاسر

مشخصات « پکیج حل تعارض های زناشویی با روش گلاسر »

روش اجرا: دارد

نمره گذاری: دارد

تعداد جلسه: 7 جلسه

نوع فایل: pdf

روش کار در نخستین جلسه ی مشاوره: ابتدا در اتاق مشاوره از زوجین دعوت می شود تا در جلسه ی مشاوره حضور یابند.آنها را با روی گشاده و برخورد خوب و مناسب می پذیریم.جهت برقراری فضای گرم و صمیمانه بین مشاور و مراجع،اندکی با آنها راجع به موضوعات فرعی صحبت می شود.به عنوان مشاور،معارفه ی مختصری از خود به عمل می آوریم،خودمان را معرفی می کنیم و زوجین را هم تشویق می کنیم تا خود را معرفی نمایند و از هر یک می خواهیم دلیل حضور خود را در جلسه ی مشاوره به طور مختصر بیان کنند.زمانی که زوجین صحبت می کنند،مشاور سعی می کند با چهره ی گشاده و گوش دادن عمیق،رابطه ای گرم و عمیق با زوجها برقرار سازد و فضای گرم به وجود آمده را در طول جلسات مشاوره حفظ نماید.


جزوه آموزشی زوج درمانی و درمان اختلالات جنسی -کامل و جامع

سری جزوات زوج درمانی و درمان اختلالات جنسی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 5
فرمت فایل pdf
حجم فایل 413 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
جزوه آموزشی زوج درمانی و درمان اختلالات جنسی -کامل و جامع

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

جزوات آموزشی زوج درمانی و درمان اختلالات جنسی

زوج درمانی هیجان مدارزوج درمانی هیجان مدار در اوایل دهه 1980 در پاسخ به فقدان مداخلات زوجی فعال و
کارآمد توسط سوزان جانسون و لزلی گرینبرگ مطرح شد. این فقدان بیشتر در حوزه انسانگرایی احساس می شد،
چراکه آن روزها مداخلات رفتاری عنصر غالب درمانی به شمار می رفت. از این جهت رویکرد را هیجان مدار
نامگذاری کردند، که بر نقش کلیدی و اهمیت حیاتی هیجان و محاورات برخاسته از هیجانات، در سازماندهی
الگوهای تعاملی تاکید شود. به باور بانیان این رویکرد، سهم هیجانات در ایجاد تجارب مهمی که زوجها در روابط
صمیمانه دارند به شدت مورد بی توجهی قرار گرفته است. فرضیه دیگر درمان هیجان مدار این است که هیجانات نه
فقط عاملی اساسی در ایجاد تعارضات زناشویی ، که عنصری قدرتمند و غالبا ضروری برای ایجاد تغییر در روابط
ناکارساز نیز بشمار می روند. تا آن زمان هرگز در ادبیات زوج درمانی، نیاز به تمرکز بر هیجان و نیرویی که این مقوله
در خلق تغییرات مثبت ارتباطی دارد با این جدیت برخورد نشده بود. جانسون در انتقاد به غفلتی که همواره در این
راستا وجود داشته است، زوج درمانی را به هیجان هراسی محکوم کرده است! او معتقد است به استثنای موارد بسیار
معدود ، درمانگران هیجان را پیکره پیچیده و ثانویه در نظر داشته اند که خاستگاه اصلی اش گاهی شناخت قلمداد
شده است وگاه رفتار. اگر هم چنین نبوده، هیجان نیرویی اخلالگر در امر درمان زوجها و یا عاملی بلوکه کننده تغییر
در نظر گرفته می شده است. آشکار است که چنین ادراکاتی هرگز از ارزندگی نقشی که هیجانات در بازسازی روابط
زناشویی دارند نکاسته و سرانجام متخصصین هیجان مدار را به گمانه زنی در این راستا هدایت کرده که شناخت و
رفتارهای کارساز، پس آیند مدیریت بر هیجانها هستند نه خاستگاه آن. یافته های دهه اخیر گواهی مسلم بر صحت
این ادعاست
( امروزه نقش برجسته ی هیجانات در تعارضات زناشویی بیشتر و بیشتر مورد پذیرش قرار می گیرد ( گاتمن ، 1994
و مطالعه ی هیجانات رو به رشد است. هم اکنون ، اهمیت بنیادین تنظیم و به کارگیری هیجانات در رضاینمندی و
نیز تعارضات همسران مورد توجه قرار گرفته ، و ماهیت هیجان مدار دلبستگی انسانها پژوهشهای وسیعی را
برانگیخته است. علاوه بر درمان هیجان محور ، رویکرد های دیگری نیز به تمرکز بر هیجانات همت گمارده اند و این
در حالی است که بسیاری دیگر هنوز تمایلی به این مقوله نشان نمی دهند. به طور کلی ، دهه ی گذشته، ضرورت
شناخت نقش هیجانات در فرایند بازسازی روابط صمیمانه آشکار شده و مداخلات و روشهای مفیدی جهت استفاده
.( ی بهینه از یافته ها در دسترس درمانگران قرار گرفته است( 5
رویکرد هیجان محور در پی مشاهده ی نظامدار زوجهای تحت درمان و بررسی توفیقات که هیجان مداری در
بازسازی روابط فرسایشی آنها بدنبال داشت ، ایجاد شد. الگوهای نوین و کار آمد دیگری همچون مدل گاتمن – مبنی
بر مشاهده و رمزگردانی تعاملات – و نظریه ی دلبستگی – با بنیان روابط صمیمانه در بزرگسالی – نیز که در حیطه
ی تعارضات زناشویی فعالیت کرده اند، علاوه برتمرکز بر ارتباطات ، پذیرای اهمیت هیجانات بوده اند.


پرسشنامه شوخ طبعی (SHQ)

پرسشنامه شوخ طبعی (SHQ)
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 6
فرمت فایل pdf
حجم فایل 118 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
پرسشنامه شوخ طبعی (SHQ)

فروشنده فایل

کد کاربری 1113
کاربر

پرسشنامه شوخ طبعی (SHQ)

شوخ طبعی عبارت است از تفاوت‌های عادتی افراد در رفتارها، تجارب، عواطف، نگرش‌ها و توانایی در زمینه سرگرمی، خندیدن، اهل شوخی بودن، و نظایر این‌ها. منشاء کلمه انگلیسی humor، کلمه لاتین umor است، که به معنای مزاج و مایعی در بدن بود که کاهش یا افزایش آن باعث ایجاد چهار نوع مزاج (مزاج دموی، مزاج صفراوی، مزاج بلغمی، مزاج سودایی) می‌شد. با گذشت زمان، این کلمه در روان‌شناسی، شوخ طبعی ترجمه شد و بدین ترتیب، از گذشته تا به امروز، این کلمه مورد پژوهش و اظهار نظر محققان و صاحب نظران متعددی قرار گرفته است. اگرچه پرسشنامه‌های بسیاری برای سنجش شوخ طبعی وجود دارد، اما وجود ابزاری که منطبق با هنجارهای ایرانی باشد در زمینه شوخ‌طبعی احساس می‌شد. به همین دلیل خشوعی و همکاران در سال ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ اقدام تهیه یک پرسشنامه ایرانی در این زمینه کردند.
معرفی پرسشنامه شوخ طبعی (SHQ)

خشوعی و همکاران براساس متون معتبر و مقیاس‌های موجود، پرسشنامه مقدماتی با ۱۰۰ سوال تدوین کردند. سپس نمونه‌ای با دامنه سنی ۲۰ تا ۶۰ سال به روش تصادفی در دو مرحله برای شرکت در پژوهش انتخاب شدند. بدین ترتیب که در مرحله مقدماتی، یک نمونه ۴۰ نفری برای تحلیل عاملی انتخاب شد. در نهایت، ۲۵ سوال که با کل ازمون دارای همبستگی مثبت بودند و حتی المقدور بر روی یک عامل، بار عاملی مناسب داشتند، برای پرسشنامه نهایی انتخاب شدند. این پرسشنامه ۲۵ سوالی، پرسشنامه شوخ طبعی (SHQ) نام‌گذاری شد و معادل انگلیسی آن Sense of Humor Questionnaire می‌باشد. همچنین این پرسشنامه دارای پنج زیرمقیاس است که عبارتند از:

لذت از شوخی

خنده

شوخی کلامی

شوخ طبعی در روابط اجتماعی

شوخ طبعی در شرایط استرس آور

نمره گذاری پرسشنامه شوخ طبعی (SHQ)

نمره گذاری کامل پرسشنامه شوخ طبعی (SHQ) توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است و طریقه محاسبه پنج زیرمقیاس این پرسشنامه نیز در فایل ارائه شده وجود دارد.
خرید و دانلود پرسشنامه شوخ طبعی (SHQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه شوخ طبعی (SHQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- روایی و پایایی کامل ایرانی با رفرنس‌ معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل

۵- پایه‌های نظری شوخ طبعی

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه