فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

انواع ویروس های موبایل و نحوه مقابله با آنها

باسلام  میخواهیم موضوع بسیار مهمی رو امروز برسی کنیم به نام ویروس چیست و چگونه باآن مقابله کنیم پس همراه ما در سایت تکبین باشید.

خب اول برسی میکنیم که (ویروس) چیست؟؟

یک ویروس تلفن همراه یک ویروس کامپیوتری است که به طور خاص  طراحی شده برای پخش از یک تلفن آسیب پذیر به دیگری. اولین ویروس موبایل ویروس کابیر بوداین ویروس توسط یک گروه از جمهوری چک و اسلواکی به نام ۲۹a  در سال ۲۰۰۴ایجاد شد، که آن را به تعدادی از شرکت های نرم افزاری امنیتی، از جمله Symantec در ایالات متحده و آزمایشگاه Kapersky در روسیه فرستاد. Cabir  اولین “ویروس قدرتمند” محسوب می شود،   کابیر ثابت کردکه ویروس را می توان برای گوشی های موبایل نوشت، چیزی که زمانی به آن شک داشتیم.

ویروس

آیا واقعا چنین چیزی به نام ویروس اندروید وجود دارد؟؟؟

از لحاظ تاریخی از دنیای رایانه قدیمی، “ویروس” یک برنامه است که با اتصال به برنامه دیگری تکرار می شود. هکرها اغلب این روش را برای گسترش کارهای نابکارانه خود استفاده می کردند و ویروس یک اصطلاح رایج برای اشاره به انواع نرم افزارهای مخرب (بدافزار) در رایانه ها بود. در مورد گوشی های هوشمند، تا به امروز ما بدافزارهایی را مشاهده نکرده ایم که خود را مانند ویروس های رایانه ای به ما بشناسانند ، و به طور خاص در اندرویدچیزی به نام ویروس  وجود ندارد، بنابراین از نظر فنی هیچ ویروس  اندرویدی وجود ندارد. با این حال، انواع مختلفی از نرم افزارهای مخرب اندروید وجود دارد. اکثر مردم از هر نرم افزار مخرب به عنوان یک ویروس یاد میکنند، حتی اگر از لحاظ فنی نادرست باشد.

پس بدافزارهای  Android چیست؟

بد افزار،  نرم افزار طراحی شده برای مخفیانه کنترل دستگاه، سرقت اطلاعات خصوصی یا پول از مالک دستگاه است. بدافزار به منظور سرقت گذرواژهها و شمارههای حساب از تلفنهای همراه مورد استفاده قرار گرفته است، اتهامات دروغین در حسابهای کاربری و حتی ردیابی مکان و فعالیت کاربر از کاربرد های بد افزار است.

چگونه می توانم جلوگیری کنم از گرفتار شدن به نرم افزارهای مخرب؟؟؟

اولین چیز این است که به هیچ وجه از جاهای ناشناخته نرم افزار های خود را دانلود نکنید.

شما باید از بهترین آنتی ویروس ها در موبایل های خود استفاده کنید .

به هیچ وجه بلوتوث گوشی موبایل خود را روشن نگذارید .

از باز کردن ایمیل های مشکوک جلوگیری کنید.

از مرورگر های ناشناس استفاده نکنید پیشنهاد ما به شما گوگل کروم و فایرفاکس میباشد.

و…….

 

آیا ممکن است که اطلاعات فوق محرمانه شما به دست کرکر ها بیفتد؟؟؟

بله البته این بستگی به نوع ویروس و بدافزار می باشد .حتی ممکن است عکس های شخصی شما هم به دست کرکر ها بیفتد.

ویروس های موبایل

فرق کرکر با هکر چیست؟؟؟

بسیاری از مردم براین باورند که هکر ها مسئول این خرابکاری ها هستند اما اینطور نیست .هکر ها مسئول شناسایی چاله های امنیتی شرکت های بزرگ هستند و کمک میکنند برای رفع این مشکلات امنیتی اما کار کرکر ها کاملا برعکس کار هکر ها است به طوری که کرکرها از مشکلات امنیتی سواستفاده میکنند و اطلاعات مهم شرکت ها و کاربران را به سرقت میبرند و دست به اخاذی میبرند .

ویروس

تلاش شرکت های انتی ویروس ها

 

در حال حاضر، شرکت های نرم افزاری مختلف آنتی ویروس مانند Trend Micro، AVG، Avast!، Comodo، آزمایشگاه کسپرسکی، PSafe و Softwin در حال تلاش برای تطبیق برنامه های خود با سیستم عامل های تلفن همراه هستند که بیشترین خطر را دارند. در همین حال، توسعه دهندگان سیستم عامل سعی می کنند گسترش عفونت ها را با کنترل کیفیت کنترل بر روی نرم افزار و محتویات ارائه شده از طریق پلت فرم های توزیع نرم افزار دیجیتال خود مانند Google Play یا App Store Store کنترل کنند. اما مطالعات اخیر نشان می دهد که برنامه های آنتی ویروس موبایل به علت پیشرفت سریع نرم افزارهای مخرب موبایل بی بهره هستند.

دسته بندی ویروس ها

کرم:

هدف اصلی این نوع تروجان مخرب به طور بی نهایت تکثیر خود و گسترش به دستگاه های دیگر است. کرم ها همچنین ممکن است حاوی دستورالعمل های مضر و گمراه کننده باشند. کرم های موبایل ممکن است از طریق پیام های متنی SMS یا MMS ارسال شوند و عمدتا تعامل کاربر را برای اجرای نیازی ندارند.

تروجان:

بر خلاف کرم ها، یک اسب تروجان همیشه نیاز به فعال شدن تعامل کاربر را دارد. این نوع ویروس معمولا به فایل های اجرایی قابل مشاهده و غیر مخرب و یا برنامه های کاربردی که به دستگاه دانلود شده اند و توسط کاربر اجرا می شوند، قرار می گیرد. هنگامی که فعال هستند ، این بدافزار می تواند آسیب های جدی با آلوده و غیرفعال کردن برنامه های کاربردی دیگر و یا تلفن خود بزند.

Spyware:

این بدافزار تهدیدی برای دستگاه های تلفن همراه با جمع آوری، استفاده و پخش اطلاعات شخصی یا حساس کاربر بدون رضایت یا دانش کاربر می باشد. این عمدتا به چهار دسته تقسیم می شود: نظارت بر سیستم، تروجان ها، ابزارهای تبلیغاتی و کوکی های ردیابی.

انواع ویروس های مهم؟؟؟

Cabir :این بدافزار تلفن های همراه را آلوده میکند و برای اولین بار در ماه ژوئن ۲۰۰۴ شناسایی شد. هنگامی که یک تلفن آلوده می شود، پیام “”Caribe بر روی صفحه نمایش گوشی نمایش داده می شود و هر بار که گوشی روشن می شود دوباره نمایش داده می شود. پس از آن کرم تلاش می کند با استفاده از سیگنال های بی سیم بلوتوث به سایر گوشی ها در منطقه پخش شود هرچند گیرنده باید این را به صورت دستی تایید کند.

Duts:این ویروس infosis virus parasitic virus اولین ویروس شناخته شده برای پلت فرم Pocket PC است.این ویروس فایل های exe  که در دایرکتوری فعلی بزرگتر از ۴۰۹۶ بایت هستند را آلوده می کند.

جمجمه: یک تکه از تروجان است که عمدتا به سیستم Symbian OS اهدا می شود. پس از دانلود، ویروس تمام آیکون های دسکتاپ گوشی را با تصاویر جمجمه جایگزین می کند. همچنین تمامی برنامه های کاربردی تلفن را بی فایده میکند.

Commwarrior :این بدافزار در سال ۲۰۰۵ شناسایی شد. این اولین کرم برای استفاده از پیام های MMS بود و می تواند از طریق بلوتوث نیز پخش شود.

DroidKungFu :محتویات تروجان در برنامه های اندرویدی است که هنگام اجرای آنها امتیازات ریشه را دریافت می کند و فایل com.google را نصب می کند. ssearch.apk که حاوی درب پشتی است که اجازه می دهد تا فایل ها حذف شوند،. این ویروس تمام اطلاعات موجود در ترمینال را به یک سرور راه دور میفرستد.

Ikee : اولین کرم شناخته شده برای سیستم عامل iOS. این فقط در ترمینال هایی است که قبلا فرآیند فرار از زندان را انجام داده اند و با تلاش برای دسترسی به دستگاه های دیگر با استفاده از پروتکل SSH، ابتدا از طریق زیر شبکه ای که به دستگاه متصل است، گسترش می یابد. سپس، فرایند تولید یک محدوده تصادفی را تکرار می کند و در نهایت از بعضی از محدوده های پیش فرض مربوط به آدرس IP شرکت های تلفن خاص استفاده می کند. هنگامی که کامپیوتر آلوده شده است، تصویر زمینه توسط یک عکس از خواننده ریک استلی جایگزین میشود.

Gunpoder :این ویروس کرم اولین ویروس شناخته شده است که به طور رسمی به فروشگاه Google Play در چند کشور، از جمله برزیل فرستاده شده  است.

:HummingBad: بیش از ۱۰ میلیون سیستم عامل آندروید را آلوده کرده است.

موبایل

خب امیدوارم از این مقاله هم خوشتان آمده باشد لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.



منبع: تکبین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.