فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار های پرخطر (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر (فصل دوم)

فروشنده فایل

کد کاربری 4084
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام )




توضیحات: فصل دوم

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

رفتار پرخطر در قالب رفتاری تعریف می شود که به پیامد منفی برای سلامتی منجر می شود . مفهوم گسترده رفتار پرخطر سلسله ای از رفتارها را در برمی گیرد که نه تنها برای خود فرد درگیر در این رفتار و افراد مهم زندگی وی زیان های جدی به بار می آورد، بلکه باعث صدمه غیرعمدی به افراد بیگناه دیگری نیز می شود. (دوهرتی و همکاران،2004) رایج ترین رفتارهای پرخطر عبارتند از: مصرف زیاد مشروب، سوء مصرف مواد، آمیزش جنسی ناایمن، رانندگی بی پروا، ورزش های خطرناک، قماربازی، اعمال بی بند و بار و غیر قانونی. تحقیقات نشان می دهند که متداول ترین وقوع این رفتارها در محیط دانشگاه است و رفتارهای پرخطری از جمله مصرف زیاد الکل، مصرف غیرقانونی دارو و رفتار جنسی ناایمن میتواند به میزان بالای بیماری و مرگ و میر در میان دانشجویان بیانجامند. زمانی که افراد به دانشگاه وارد می شوند فرصت فزاینده ای برای انجام رفتارهایی مانند مصرف مشروبات الکلی، مصرف مواد مخدر و رفتار جنسی پرخطر دارند ؛ غالباً نظارت والدین بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد بویژه اگر دانشجو در خانه زندگی نکند. مطالعات نشان می دهند که بیشترین افزایش مصرف الکل در سال اول دانشجویی اتفاق می افتد. اخیراً مصرف مواد و رفتار جنسی پرخطر نسبت به گذشته در میان دانشجویان بیشتر شده است. تحقیقات نشان می دهند که تعدادی از عوامل شخصیتی، اجتماعی و شناختی در بروز رفتارهای پرخطر مؤثرند. (بویر،2006)

واژه خطر یا ریسک در ادبیات به معنای جسارت داشتن یا بروز رفتار یا تعامل به اقدام در جهتی با آینده ای نامعلوم است به نحوی که نمی توان نتایج آن را با اطمینان تشخیص داد. حداقل در بروز نتیجه دوگانه آن، یکی از نتایج احتمالی برای فرد بسیار مفید و سودمند و دیگری کاملاً زیان بار یا ترسناک خواهد بود (لیزکوک، ترجمه ایران نژاد پاریزی، 1384).

اندیشمندان علوم اجتماعی و بهداشت رفتارهای پرخطر را رفتارهایی که هر گونه عملکرد، عادت یا فعالیتی که فرد را در معرض خطر بیماری یا مشکلات وابسته به سلامت قرار دهد می نامند. این رفتارها به طور کلی عبارتند از : سیگار کشیدن، شروع روابط جنسی ناایمن از سنین پایین، تعدد شرکای جنسی، خشونت خانگی، الکل، مواد مخدر، استفاده نکردن از کمربند ایمنی در هنگام رانندگی، استفاده نکردن از کلاه ایمنی در هنگام رانندگی با موتور سیکلت و دوچرخه و استفاده از غذاهای پرچرب (موریس، 2012).


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.